Da var jag hemma pa rensbacken igen..

Ja nu har jag kommit fram till Bollnas. Har ar riktig vinter, var flera ar sedan jag sett sa mycket sno..Nastan en meter sno och -15 grader kallt. Fros nasan av mig nar jag var ut med tyzon. Ska dock inte klaga da det ar jatte fint!

Resan gick bra. Gissa vem jag traffade pa flygplatsen?? Jo sjalvanste Toran (Tor for er som ej vet, han ar friidrottare och gar ocksa pa Manhattan Collage). Siri du skulle ha sagt till nagon av oss att vi skulle resa samma dag sa hade ju Tor kunnat fa skjuts av oss, typiskt dig Sirran att inte tanka pa allt=),men alskar dig anda! Hur som helst fick vi ju sallskap hela resan. Det var kul for jag kunde inte sova nagonting alls. Kan ni fatta Sofie som normalt sover overallt...Vi blev overrasskade av ett luciatag av alla flygvardinnor. Det var jatte fint.  En amerikan fragade vad stjarngossen var for nagot (de ar ju inte vana luciatag) da sa ena flygvardinnan det ar en "starboy", snacka om att vi as garvade! Hela flygresan gick jatte bra, var i tid och allt. Da jag hade ett senare tag hem for att vara saker skulle jag fa sitta 4 timmar och vanta (taget innan var fullbokat sa jag kunde inte boka om). Begav mig da pa ett annat tag for att forsoka ta mig hemat i stallet for att bara sitta och vanta. Fick da byta till buss och och slappa mina 2 vaskor pa 50 kilo upp och ner for trappor for att till sist fa hjalp av en farbror att springa till nasta tag for att hinna med. Stackars Lennart sager jag bara men otroligt snallt av honom! Kom till slut hem ca 2 timmar tdigare ialla fall. Dock inte den basta starten da jag var asforbannad och trott... 

Jag har inte sovit nagonting alls sedan jag kom hem heller. Sa dags att krypa ner snart tror jag sa jag kan vakna pa ratt sida igen i morgon. Detta lilla aventyr gjorde bara att jag ville vanda och aka tillbaka...Saknar alla! Siri halsa alla sa gott fran mig. Har dock riktigt julvader har sa det ska nog fa mig pa battre humor och det var kul att se familjen igen. Jag har ju bestamt mig for att jag ska vara stark av denna resa och se det som en erfrenhet sa det ar bara att visa det!

I morgon kvall bar det av ner mot hbg. Mera resande blir det, hoppas det gar battre da. Men ska nog inte vara nagra problem for mig da jag ar van nu. Det ska bli kul att se er alla dar!

Snoiga luciahalsningar fran Bollnas denna gang=)

Kommentarer :

#1: Siri

Hej Sofie! Vad skont att du antligen kom hem till din familj. Jag ar hos Wills familj och har tagit over sangen =)

Det dar med Tor ar ju inte sa latt forstar du. Har ju haft finals week och pluggat sa mkt sa jag hade ju inte koll pa nar han skulle flyga hem, fick reda pa det samma dag han akte. Plus att NY ar stort sa att hamta honom pa vag till flygplatsen hade nog inte gatt. Tycket att du ska vara glod over att du fick skjuts! Tor tog en taxi, och det verkade ha gatt bra. Njut nu av dagarna hemma sa ses vi pa fredag! Puss puss!!

skriven
#2: Siri

Hej Sofie! Vad skont att du antligen kom hem till din familj. Jag ar hos Wills familj och har tagit over sangen =)

Det dar med Tor ar ju inte sa latt forstar du. Har ju haft finals week och pluggat sa mkt sa jag hade ju inte koll pa nar han skulle flyga hem, fick reda pa det samma dag han akte. Plus att NY ar stort sa att hamta honom pa vag till flygplatsen hade nog inte gatt. Tycket att du ska vara glod over att du fick skjuts! Tor tog en taxi, och det verkade ha gatt bra. Njut nu av dagarna hemma sa ses vi pa fredag! Puss puss!!

skriven
#3: Sofie

Hej gumman! Jag vet att du haft finals och det forstar bade jag och Tor sa det ar lugnt! Tankte mest pa Tor nar jag fick skjuts och han fick ta taxi, vi kor ju anda forbi Manhattan Collage. Men tank inte pa det nu, det var i gar och vi ska bara tanka framat! Hoppas sangen ar skon, varm kan den bli iaf! Saknar den men sov gott i natt med, vaknade 1 svensk tid fran 12..Tror jag ar pa battre humor nu=) Aker med taget till hbg i kvall, ses pa Fredag, ring mig. Har du mitt nummer? Puss puss

skriven
#4: Sirran

Hej! hahah ja jag sov bra!!

jaja, men tycker inte att jag ska ha koll pa nar toran aker hem, och hur han far skjuts dit. Plus att jag hade aldrig vagat fraga om de hade kunnat hamta upp Tor (tor kanner ju inte fam Coursen) och att bara kora dig ar ju snallt. Blir lite ledsen nar du sager sa Sofie, jag har ju faktiskt hjalp dig en hel del och jag tanker pa mycket. Jag menar, for guds skull jag pluggar helt nya amnen pa ett helt nytt sprak!

Japp, har ditt nummer! Ringer dig pa torsdag!

Puss pusss!

skriven
#5: Bea

skönt att du är hemma igen:) dock verkar det som att du lämnat hälsingland igen. synd för jag ska på tranan på onsdag. tänkte faktiskt höra om du också skulle dit, men det får bli en annan gång då:) ses snart hoppas jag! puss och kram

skriven
#6: Sofie

Siri tank inte mer pa detta, jag forstar dig precis..Du vet att jag ar jatte tacksam och jag har sagt till dig tusen ganger att du kampar som en galning och jag ar impad! Jag langtar att se dig igen, i Sverige denna gang=) Hoppas du kanner detsamma!? Far du med mina saker vore det jatte gulligt! Kan vi skypa nagot innan du aker eller har du fullt upp? Du ar varmt valkommen! Ja det stammer Bea, jag ar i hbg nu men kommer pa lordag igen. Evigt farande nu..Lovar att vi ska ga pa tranan nar jag kommer, kanske pa juldagen? VI hors nar jag kommer hem=) Kram pa er alla!

skriven

Kommentera inlägget här :