Grease var toppen!

Ni kanske ar nyfikna pa hur min dag var i NY sa har kommer svaret: TOPPEN!

Var forst och tittade pa Broadway dancestudio ( en av de topp 2 studios har i NY dar folk dansar) blandat folk som tar lektioner dar. Sjalv tog jag en balett lektion pa Steps medan Triana var hos doktorn. Det var precis som man sett pa film. En man som sitter och spelar piano och en balettlararere som gar runt i salen och visar. Var en jatte stor dansstudio. Till en borjan gick det riktigt bra nar vi stod vid barren men nar vi skulle gora kombinationer pa golvet var jag totalt lost. Alla dansade som riktiga ballerinor pa taspetsarna kandes det som. Jag insag da att jag inte ar nagon ballerina. Det var en bra erfarenhet och otroligt kul att se.

Sedan tittade vi lite i affarer och var pa en mexikansk resturang och at middag innan showen borjade. Grease var jatte bra! Alskar musiken. Vi satt valdigt hogt upp men det gjorde inget utan vi sag anda valdigt bra.

Innan vi skulle ta taget hem gick vi till rockyfellercenter och sag den beromda julgranen, jatte fint med alla ljus. Fullt med folk som akte skridskor med.

I dag vantar ocksa NY. Vi far se vad som hander pa dagen men i kvall ska vi ut pa ett stalle som spelar 80-0ch 90-talsmusik  i kvall, det later jatte kul. Berattar mer sedan.

Sedan i morgon ska i vi ivag och ta julgran. Det ar hela familjen + Lindas tva syskon med familj och sa jag och SIri nu da forstas. De har mark i norra Connecticut dar de alltid tar julgran. Det ska bli mysigt. Har inte nagra riktiga julkanslor an men det kanske kommer.  Dock sista gangen jag ser Siri innan jag aker vilken kanns tungt.. Tror aven det ar sista gangen jag traffar slakten. Det kanns inte bra nar jag tanker pa det sa darfor forsoker jag inte tanka pa det. Ar ju mindre an en vecka kvar nu  tills jag kommer hem. Fast det ska bli kul att se alla er darhemma ocksa forstas! Det galler att vara positiv och ta med allt harifran som en god erfarenhet och se framat...


Soliga kramar fran USA

Kommentarer :

#1: Maja

Shit sofie.. tiden har verkligen spurtat iväg =) Välkommen hem :) Kramar

skriven
#2: Sofie

Ja visst har det gatt fort, kan inte fatta det..Tack for valkommandet, det kanns skont! Puss

skriven
#3: Micke, Siris pappa

Det har varit och är underhållande att läsa din blogg. Skäms att jag inte har kommenterat!

Skall du upp till Bollnäs vid jul o nyår. Siri och vi funderar på att åka skidor. Kanske vi kan sammanstråla däruppe? Hör av dig när du är i tillbaka i Sverige är du snäll.

skriven

Kommentera inlägget här :