Nu har julkanslorna kommit!

Ja nu kanner jag att  julen ar har. Hade en underbar dag igen i New York igar. Forst var jag och akte skridskor i Central park med Joe (en kompis genom Amanda som jag traffade nar jag var pa en fest for ett tag sedan). Det var super mysigt! Det spelades julmusik och fullt med glada manniskor som akte runt i denna otroliga park. VAdret var lite kallare sa det var som baddat for att julkanslorna skulle komma fram. Sedan var vi nere i East Village pa Joes favoritbar for att sedan ha en sista partykvall i NY med Triana som ocksa var med. Pa kvallen sag vi de forsta snoflingorna falla har, jatte fint! Jag alskar NY och kommer sakna staden sa himla mycket...


Jag i Central park

I morse nar vi kom till Connecticut var det fullt med sno har, helt vitt och jatte fint. Da fick jag riktiga julkanslor! De har bara forstarkts efter en harlig dag mitt ute i skogen i dag. Hela slakten har varit i norra Connecticut dar de har mark for att ta julgran. Vi plumsade genom skog med fullt av ris for att hugga ner julgranar till oss alla. Det blev julgranar med personlighet kan jag saga. Varan var full med typ ronnbar, typ 2 trad som vaxt i hop i samma trad...Det var riktig vinter och ganska kallt sa alla var papyllsad med klader. Linda kladde mig sa jag kande mig som en liten robot som var ute och gick. Vi fick oss managa glada skratt eller vad sager du SIri? Vi avslutade med smorgasar och varm choklad. Det smakade bra! Alla fick sma julsaker att hanga i julgranen, det kommer hjalpa mig minnas denna dag och hela slakten. Det ar en helt otrolig familj och slakt. De hittar pa sa himla mycket skoj tillsammnas, alltid massa skratt. Att ta julgran pa detta satt har de gjort hela deras liv. Jag kommer sakna alla sa himla mycket...Men livet gar vidare...Detta var sista gangen jag sag slakten. Tror dock vi ska ha en liten avskedsfest med kusinerna pa torsdag innan jag aker. Siri och Will som jag inte ser mer far jag saga hejda pa telefon till men vi ses nart igen Sirran, lycka till nu sista tiden!

Nu ar det bara 5 dagar innan jag aker hem.. Det kanns valdigt konstigt. Jag ska bara njuta nu de sista dagarna.

Julhalsningar fran ett snoigt USA

Jag kladd som en robot...

Jag och min andra halva=)
 Genom skog med snar gick vi far att till slut hitta denna julgran.

En underbar juldag!

Kommentarer :

#1: Sirran

I LOVE YOU!!

skriven
#2: Carin

Sofie, så mycket du har gjort nu, helt otroligt! Du ska veta att det har varit sååå kul att följa dig på bloggen de här månaderna! :) Vi ses :) kram Carin

skriven
#3: Agneta

Ja du Sofie det du gjort på tre månader hinner inte många på flera år. Hur många timmar kommer det inte att bli framför datorn för att få ordning på bilderna, hmm. Skall bli kul att se dig igen hör av dig så vi vet när vi skall hämta dig! Kramar Agneta

skriven
#4: Mamma

Ja, njut Sofie av de sista dagarna denna gång, för jag tror inte det är sista gången du är där. Här längtar vi efter dig ska du veta!

Vilken mysig dag i skogen, det är verkligen vitt skilda saker du får uppleva. Hälsa Linda och tacka för att hon klädde dig rejält! Allvarligt talat, ska ni ha den julgranen inne?

Längtans kramar från mamma.

skriven

Kommentera inlägget här :