Vermont, Thanksgiving och massa party=)

Gud vilken rolig langhelg vi haft, har hur mycket som helst att skriva.. De som kanner mig val vet att vill Sofie beratta nagot sa ska alla detaljer med men ska forsoka begransa mig...

I gar kvall kom vi hem fran vermont, en resa som tog over 5 timmar istallet for 3 som det normalt tar. Vi motte namligen den forsta snon pa vagen hem. Det var kaos pa vagarna och flera olyckor som stoppade trafiken men det overgick till regn sa smaningom och da gick det bra. (Du kan vara lugn mamma) Vi akte i tva bilar upp, Big John, Siri, Will, jag och sa Maddi i var bil. Gissa vem som hade framsattet, jo Maddi sa klart. (Hundarna ar som 2 extra bebisar..) Fast pa vagen hem hade vi det mysigt i backsattet med godis fran Vermont country store och film vilket behovdes for den langa resan. Tyckte verkligen synd om Siri nar vi akte hem da de hade ytterliggare en timme till skolan fran oss. Siri hade prov i dag 8.00 och dessutom tavling senare, + att finalsveckorna kommer snart med alla slutprov sa alla kan val tanka lite extra pa henne i dag.Det gor jag! Men forhoppningsvis har du fatt sa mycket energi nu fran helgen att de hjalper, Tror pa dig sirran!

                          

Vermont var helt underbart. En skidort som kan erbjuda riktigt bra skidakning. Det hade kommit lite sno dar sa det var baddat for julkanslor. De hade ett jatte fint hus. 3-vaningar med 5 sovrum sa fast vi var sa manga marktes inte det. En del av kusinerna akte skidor vilket vi ocksa hade velat gora, sag sa harligt ut men vi hade inte tid med det. (Forhoppningsvis kommer jag tillbaka och far gora det da..) Huset ligger mitt i en backe sa det ar bara att ta liften fran garden, ganska haftigt faktiskt. Vi promenerade lite i backarna ist, akte pulka och badade jaccutzi. Jag och Siri rullade oss faktiskt i snon med. Kvallen avslutades med en jatte harlig middag, (jag och siri bjod pa svenska kottbullar till middagen vilket blev uppskattat), pilkastning, spel och massa skratt. En helg att minnas!





Sedan har jag aven varit med och firat min forsta Thanksgiving ocksa. Det var mysigt. Kandes lite som julaftonsmorgon. Vi firade hos slakt med massa god mat. ( Det ar ungefar det man gor umgas och ater massa mat sa det kanns som man rullar fram). Jag var sedan pa kvallen bjuden pa en drink hos en annan familj som jag traffat nar jag jobbat och serverat. ( Ena mannen ar svensk och de har barn i min alder darfor blev jag bjuden).En jatte trevlig dag slutade med en annu roliagre kvall. Kan inte fatta att jag helt ny hos en frammande familj spelar charader pa engelska men det var kul. Vi hade varat lilla hemma disco sedan, jag, Nik, Alex och Ashley medan foraldrarna stadade. Det var ett super fint hus vi var i!!!

Jag och Siri pa Thanksgivingmorgonen.


Vi har aven varit och shoppat lite pa blackfriday. Man kallar fredagen efter Thanksgiving for det. Alla borjar da handla infor jul och de sager att det ska vara massa rea och super mycket folk men det markte vi inte av. Var inte varre an vanligt. Vi har aven borjat pynta huset infor jul. Sa fort Thanksgiving varit sa aker julsakerna upp. Fast det ar ju helt ratt for i dag ar det ju faktiskt 1:a December. Jag kan inte fatta att det snart ar jul. Det ska bli jatte kul, langtar att se alla hemma i Sverige fast det kommer bli tungt att lamna alla har for som ni farstar har jag det sa himla bra, hander alltid nagot roligt. Men far forsoka ta med allt som goda minnen for livet. Det ar nagot jag definitivt kommer gora med denna helg! Nu ar det mandag och tillbaka till vardag igen...

Hoppas ni hade en mysig forsta advent i Sverige!

Manga julkramar fran mig!

Kommentarer :

#1: Sofie

Hej gumman! Later som du har haft det super mysigt du med! :) Det blev ingen sadan middag for mig sa jag ar lite avundsjuk... :) Saknar dig!

skriven
#2: Mamma

Oj, oj, oj det måste varit en riktigt mysig helg. Vilka fina bilder! Snö och allt, här hade vi regn på julskyltningen. Nu längtar vi riktigt mycket efter dig men förstår att du får svårt att lämna ditt härliga liv "over there". Kram mamma. Vi måste höras snart.

skriven

Kommentera inlägget här :