Skating..



Ja i gar var jag och akte skridskor i Bryan Park. Det var verkligen sa amerikanskt det kan bli. Tank att man kan aka skridskor mitt i NY bland alla skyskrapor till harlig musik. Nar jag aker runt dar hor jag 2 som pratar svenska, aker fram och pratar med dem och gissa vad de kommer fran, jo hbg.. Snacka om att varlden ar liten i bland. Innan jag aker hem ska jag se till att ta mig till Rocky feller center ocksa och fa en syn dar nar det ar julpyntat. (Det ar ju ratt kant varlden over, Bryan park ar en ratt ny rink). ( Var med Amanda nar jag akte skridskor)

Efter skridskoakningen bar jag mig av till FN:s hogkvarter for att se mig omkring dar. ( Amanda masta tillbaka till jobb sa jag passade pa att se mig om i NY lite sjalv, man lar sig ratt bra pa det.) Det var dock lite problem att komma in da jag hade skridskor med mig, (de ville inte slappa in mig da vaskan var for stor). Men med ett smile pa lapparna och lite overtalan slappte de in mig. Gick runt och tittade ett tag men tog aldrig nagon guidad tur dar man far se allt da  jag kande att det inte riktigt ar vart det. Ar ju inte sa intresserad av det sa jag bestamde mig for att det rackte. Avslutade dagen med lite shopping ist. Finns ju sa mycket affarer...Handlade dock inte sa mycket da jag inte kommer att kunna fa med mig det hem. ( Hade alldeles for mycket med mig, att man aldrig lar sig..)

FN hogkvarter

 Jag framfor Dag harmmarskold.

I morse var jag pa min dansyoga. Jag borjar gilla det riktigt mycket nu. Man kanner sig sa avslappnad och laddad med energi nar man gar darifran. I dag blev det extra mycket energi till mig da jag var ensam. Nicky( ledaren) riktade allt mer at mig. Kan det bli en battre laddning for helgen?

I morgon ska jag folja Shannon pa en basket match ca 1 h harifran, vet inte vilka som spelar men det ska bli skoj att se en riktgt amerikansk basektmatch. Sedan ska jag jobba pa kvallen. Ska servera pa en fest har i FArifield. Har ju fatt in det har med serveringsvana nu sa det ska nog ga bra. ( En kvinna fran dansen som bett om hjalp).

Soliga men kalla halsningar fran mig till er i Sverige. (Har minusgrader har med nu vilket ar ovanligt for denna tid men det ar harligt da solen skiner)

Puss och kram pa er

Kommentarer :

#1: Mamma

Fina bilder som vanligt, roligt att se och följa din resa (redan klädd julgran, USA ska då alltid vara först med allt) Egen personlig dansyoga låter lyxigt. Oj,i Rocky Feller Center skulle faktiskt jag också vilja åka skridskor...(men då skulle du väl skämmas, sist jag åkte var kanske skriskoskolan med Anki, minns du?) Då vill vi se fina bilder!

Kram mamma.

skriven
#2: Carin

Kan inte annat än att hålla med din mamma! Så kul med fina bilder, jätteroligt med yogan! Idag ska vi ha lite släktkalas för Asker (han fyller 8 i morgon) o Maja o Richard ska komma hit! Kram på dig

skriven

Kommentera inlägget här :