Jobb hela dagen lang...

Ja, da har man overlevt en dag till pa jobbet da... For de som inte vet heter foretaget Jornik och ar ett slags tryckforetag som trycker olika foretags loggor pa alla mojliga reklamsaker de kan anvanda. Det ligger i Stamford, ca 30 min fran Fairfiled dar jag bor. Det ar Loren (ena dottern) som jobbar dar.

Dagarna blir langa eftersom jag aker hemifran 7.30 for att ta taget och ar inte hemma forran 19.15. Men ska inte klaga, det ar sa det ar har i New York, allt tar tid och nastan alla maste pendla sa. Finns manga framgangsrika manniskor och otroligt med mojligheter har men det ar inget man far gratis kan jag saga, nagot jag har lart mig efter dessa fyra veckor dar. 

Linda (mamman) skjutsar mig och John till taget ( ena sonen) och varje gang har hon gjort lunch at mig som jag far med mig. Hon ar sa himla gullig. Glommer aldrig forsta dagen med taget, da kande jag mig som en riktig affarskvinna. Da John jobbar pa finansmarkanden ( en hedgefond) har han sin dator och newspaper fran wallstreet med sig. Jag lanade tidningen och latsades lasa, forstod inte sa mycket dock men kande jag mig sa viktig. Som en riktig affarskvinna. Det var lite roligt tyckte jag men nu ar det en vana da det ar sa det ar har pa mornarna. MAssor av folk som pendlar in till New York for jobb.  

Jobbet borjar faktiskt kannas helt ok nu. Var ju som sagt lite chockad forst over stallet men nu har jag vant mig vid det och det kanns helt ok. Jag tyckte forst manniskorna jobbade sa hart och det gor det val men jag ar inte lika forskrackt langre. Kommer man fran Boxon sa ar man ju ratt van med hogt tempo och alltid nogonting att gora. Det var nog spraket och doften som gjorde mig lite forskrackt forsta gangen tror jag. Men eftersom det ar tillverkning dar, dvs de trycker varorna sjalva sa blir det ju en doft fran det. Sedan ar det ett litet foretag sa kontoret ar i samma lokal. Men det ar otroligt larorikt att komma dit och se. Paminner valdigt mycket om mitt jobb pa Boxon men samtidigt sa annorlunda. Jag tycker det ar lagomt att jobba en gang veckan da jag har mycket annat jag ocksa vill gora.  (usch vad man blivit lat men vet att det bara ar tillfalligt darfor passar jag pa att njuta) Jag kom faktiskt inte hit for att jobba utan for att skaffa erfarenhet och det far jag kan bara saga.

I morgon aker Linda och big John till Florida pa semester. Da blir det jag och hundarna hemma. Men det ska allt ga bra. John kommer hem pa kvallarna och till helgen kommer Siri och Will ocksa hem. Kan ju inte bli battre med hela huset for sig sjalv. Har dock lovat Linda att ta val hand om det...For ovrigt ar det sa lungt har da vi inte ens laser dorren. De har inte ens nagon nyckel, vilket for mig later konstigt men men sa ar det. Nu har jag ju aven spoket laban i tradgarden som forhoppningsvis hjalper mig att jaga bort alla tjuvar..=)

Nu blir det TV:n ett tag innan sangen vantar. Ska antligen titta pa stjarnor pa is sen i lordags som jag inte hunnit med..Vet faktiskt inte vem som akt ut an, mamma fast du skrev som du gjorde ar jag inte saker sa du avslojade inte helt anda.

For den som ar lite pratsugen sa har jag antligen skaffat mig skype nu. John min lilla angel ska bara hjalpa mig installera micken. Vet inte vad jag skulle gora utan honom. Han ar varldens underbaraste manniska. Onskar han all lycka i framtiden med sitt jobb. Han ar verklgien vard det da han jobbar som en galning nu...

Som man sager envishet lonar sig i framtiden...

Puss och kram

Kommentarer :

#1: Mamma

Låter härligt!(som vanligt) Ingen nyckel??men...oroliga mörkrädda mamma undrar. Bara underbara människor runt dig tror jag, känns så skönt för lilla mamma långt upp i Norden. Ser verkligen fram mot en skypekväll med dig nu! Massor av kramar, hälsa alla underbara människor, Puss mamma.

skriven
#2: Linda Jensen

Hej Sofie!

Vad kul du hörde av dig på sms. Har skickat ett svar.Roligt att läsa din blogg!

Njut av varje sekunds ledighet och alla erfarenheter du får.

Roligt om vi kan hålla kontakten nu när jag snart ska gå hemma med vår lilla son! (ja vi kollade på ultraljudet igår vad det skulle bli)Är dock några veckor kvar till hans ankomst. Beräknat till 5/12.

Var rädd om dig så hörs vi!

skriven
#3: Sofie

Lovar vara radd om mig mamma! Och jag njuter av varje sekund. Har tankt pa dig massor Linda och den lilla sa klart. Mailat men forstod sedan att du maste vara hemma. Perfekt med bloggen nu sa for du folja hur jag har det. Lovar hora av mig! Lycka till med allt! Puss pa er

skriven

Kommentera inlägget här :