Mot nya aventyr...

En vanlig torsdag men som allt annat det blir som man gor det...

I morse lamnade familjen mig for helgen. Sjalv i huset bestamde jag mig for att ge mig ut pa lite nya utmaningar for att ha nagot att gora anda. Det galler att ta for sig om man vill nagot (har verkligen lart mig det efter tiden har med familjen, inget kommer av sig sjalv). Kanner att jag kommit in mig i allt nu och ar sugen pa mera... Sa jag hoppade pa mig cykel,och begav mig i vag.

Forsta stoppet blev Flachdance, dansskolan dar jag gar pa dans. ( Vanliga fall balett och jazz dans som ar jatte kul). Men i dag var det hip hopp pa schemat. Inte min grej men varfor inte testa pa nagot nytt?? Tur var val det for jag hade det jatte bra! Ensam dar fick jag personligtraning av en kille som var vikare och egentligen ar personligtranare och mer at arobichallet. Det passade mig mycket battre. Jobbigt var det men kul! Trodde jag skulle svettas ihjal, hade alldeles for mycket pa mig och inte kunde jag ta av mig...John som killen hette ar amerikansk fotbollsspelare och ska snart bli proffs. Han var super trevlig! Oppen som jag ar for allt och alla fragade jag om vi inte kan hitta pa nagot nan gang och han sa visst. Efter att blivit bjuden pa en jatte good frukt smoothie och lite snack, fick han mitt nummer sa vi far se om han hor av sig. Det visade sig aven att jag hade missforstatt allting om betalningen till flachdance. Finns ett kort man kan kopa och dansa hur mycket man vill for och inte behova valja specifika dansklasser. Sa sjalvklart andrade jag till det sa nu ar det bara till att dansa=)

Med ett smail pa lapparna begav jag mig vidare. Vill jatte garna traffa manniskor och behover jobba lite med sa jag bestamde mig for att soka jobb pa nagra cafer och resturanger. Ater igen traffade jag flera trevliga manniskor. Fick kanske lite napp, de skulle hora av sig sa vi far se. Blir det inget gor det inget for jag tycker det ar kul att bara soka och fa prata en stund med nya mannsikor. Alltid lar man sig nagot nytt. Nagot jag lart mig ar att amerikanarna ar mycket trevligare an vad vi tror i Sverige. Hemskt att se hur vi domer folk innan vi verkligen vet. Eller sa kanske det bara ar jag som ar sa lycklig och hela tiden traffar ratt manniskor?? Eller nastan jamt iaf...

Engelskan flyter pa mycket battre. Tycker det ar jatte kul att prata. Men kanner att jag vill annu mer. Darfor stannade jag till pa en high school pa vag hem for att fraga om jag ev kan ta nagra engelska lektioner dar. Tyvarr gick inte det men aterigen jatte hjalpsamma manniskor som hanvisade mig till ett annat stalle dar de har engelska for "invandrare". Nar Linda ar tillbaka nasta vecka ska jag kolla upp det narmare.

Kanner mig sa nojd redan med dagen och an ar den inte slut. Har faktiskt varit riktigt effektiv i dag sa det kanns nastan som man jobbat men anda inte. Nu maste jag ga och se sa hundarna inte rivit huset. Ar namligen jatte varmt i dag sa jag sitter ute i shorts och linne och skriver. Sa harligt!

Hoppas ni har det lika harligt som jag i Sverige=)

 
Framsidan...

Detta ar huset vi bor i som jag ska vakta over helgen...

Och baksidan...



Detta ar Maddie och Maya som ska hjalpa mig med det...Vet dock inte vad det ar for ras, nagon som vet kanske?

Kommentarer :

#1: Mamma

Låter härligt som vanligt, men var försiktig Sofie. Vi är rädda om dig, kram mamma.

skriven
#2: Sirran

Tjoho; i helgen blir det Rejv-Party!!!!

skriven
#3: Micke, Siris pappa.

Kul att du trivs. Fin berättande blogg du åstadkommer. Hundarna är väl någon slags Ulmecott!

skriven
#4: Sofie

Tack for att du tycker det Micke, har ju sa mycket jag vill beratta hela tiden.. Hoppas ni har det bra i Sverige!

skriven
#5: Pappa

Kul att se hur du har det, kram pappa.

skriven

Kommentera inlägget här :