Oktober fest med potatisskjutning...

Kara familj, vanner och bekanta, da har aven jag lilla Sofie skaffat mig en blogg...Ar ju ingen "datamanniska" som ni alla kanske vet men har anda bestamt mig for att borja skriva blogg. Man brukar ju saga att ingenting ar ju aldrig forsent...Sa detta ar ju ett ypperligt tillfalle att borja med blogg.( Siri tack for att du overtalade mig till sist =))

Har ju det sa himla bra har i USA och sa otroligt mycket att beratta hela tiden..Darfor insag jag att det maste bli en blogg anda sa jag slipper alla mail, nog for att det ocksa ar jatte trevligt, sa fortsatt garna med det sa lovar jag svara aven pa dem. Men forhoppningsvis sa hittar ni hit i fortsattningen och kan fa reda pa allt som hander over here...

I dag har vi haft stralande vader ( som alltid kanns det som) med sol och ca 25 grader. Underbart! Vaknade av solen som sken in i fonstret, inget kan ju gora en pa battre humor an det. Efter frukost och en morgonpromenad i solen (blev det isf for traning i dag da jag ar forkyld) blev det lite solning aven i dag. "Solguden" som ni pa Boxon kallade mig tar verkligen vara pa varje minut hon kan fa i solen. Nog for att aven jag borjar bli lite less nu. Men en timme var helt ok.

Sedan bar det av lite norr ut i Connecticut till Lindas (mamman i familjen) bror pa Oktober fest. Har fortfarande inte fattat vad det ar man firar men trevligt var det. I underbart vader med massa folk sa bjods det pa grillad korv, backat och massa annat gott ( som alltid i denna slakt). Sedan var det da dags for potatisskjutning.. Var som ett stort gevar som man fyllde med potatis. Sedan sprayades det massor av hairspray i gevaret innan man sedan skjot i vag potatisen. Det sa bara
PANG sa flog den hur langt som helst. Annorlunda men haftigt.

Efter en mycket trevlig Oktoberfest ar vi nu tillbaka i huset i Fairfield. Siri och Will ska stanna har over helgen da de ar lediga fran skolan pa Mandag. ( Columbusday som ar en roddag har i USA). Snart bar det av till Stamford dar systrarna bor och dar blir det nog sedan en utgang. Blir sakert super kul som alltid!

Nej nu maste jag sluta sa jag hinner bli klar...Skulle kunna skriva hur mycket som helst pa en gang men maste val beharska mig sa det inte blir for langt. Men lovar, mer kommer! (Om ni vill det vill saga...)

Puss och kram till er alla fran mig!

Kommentarer :

#1: Micke, Siris pappa.

skriven
#2: Micke, Siris pappa.

Vad fint att du har öppnat en blogg och vad skoj att du trivs så bra "over there".

skriven
#3: Ewa, Siris mamma

Hej! Kul att läsa din blogg. Här får man sola mot husväggen en stund mitt på dagen... Må så gott!

skriven
#4: Sofie

Ja nu har jag ocksa en blogg.. Eran dotter vi ska tacka for det!=)

skriven
#5: Karin,Sofies mamma

Hej! Du vet att jag följer dig troget på din resa, kul att få se ännu lite mer och lite foton på min kära dotter. Kram mamma.

skriven
#6: Bea

Trevligt med blogg och kunna se hur du har det :) Sköt om dig! Puss och kram kusin

skriven
#7: Bea

Kul med blogg så man kan se och läsa om hur du har det :) Sköt om dig! Puss och kram kusin

skriven

Kommentera inlägget här :