Andorra

Ja nu har vi anlänt till Andorra. Gud vilket mysigt land säger jag bara. Det ligger mitt bland alla berg och utsikten är jätte härlig. Staden, Andorra la verra som är huvudstad med ca 22 000 invånare är liten men väldigt mysig. Gatorna är små och det är massor av affärer runt omkring. Andorra är känd för shopping då det inte är några skatter här. Jag kan knappt vänta på att ge mig ut på gatorna. Andorra är även känt för skidåkning vilket vi testade på i går. Hade jag min bästa skiddag förra veckan så var detta en av de värre. Vädret var nämligen jätte dåligt. Det regn/snöade hela dagen och ville inte ge sig. Snön var nästan som hagel i bland och gjorde riktigt ont att få på sig+ att man blev helt blöt. Sikten var dålig så man såg knappt vart man åkte. Det kom säkert 3 dm snö bara under den tiden vi åkte. Sista åket var nästan riktigt farligt för man såg inte vart backarna var, vi var på väg ut på riktig offpist bland alla träden en gång. Gjorde en ordentlig vurpa då men som tur är klarade jag mig bra. Så jag är tillbaka välbehållen och ingen mör kropp denna gång men dock en nacke som gör hur ont som helst. Trodde först det var från mitt fall men det visade sig att det måste vara från vinden för alla som var iväg har jätte ont i nacken i dag. Hoppas det går över snart..Men bara att bita i hop för det är bara 2 veckor kvar nu..Kan inte fatta det. Jag kan dock säga att jag ändå är glad att jag åkte skidor då jag älskar det och vi hade kul. Var många som åkte för första gången och de var nöjda och kul att titta på dem. Jag lever på min dag från förra veckan så det gjorde inget.

I dag har jag bara tagit det lugnt och återhämtat mig från gårdagens skidåkning och tjejfesten i går kväll. Det var riktigt trevligt. Var ut på ett disko efteråt ett tag och dansade och det var kul. Men det blev sent så det känns i dag. Men som tur är har vi en rätt lugnt vecka med bara 7 shower. Vi har varit och haft rehersal idag då vi måste ändra många nummer och folk blir borttagna från nummer då isen är så liten. Den är mindre än för 2 veckor sedan när jag sa att jag åkt på den minsta is någonsin. Till på det ska tilläggas att vi uppträder i ett tält. Det ser precis ut som ett cirkustält. Så det blir nog inte den bästa showveckan men det gör inget då staden är så mysig och jag ska bara njuta av det och att jag faktiskt fick stanna hela touren ut. Vårat hotell ligger mitt i stan, ca 500 m från tältet. Det är jätte fint, stort rum med balkong ut över stan och bergen, relaxavdelning med bastu, turkiskt bad och jacuzzi super härligt!

Nä nu ska jag ta och bege mig till tältet för den första showen,

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer :

#1: Agneta

Tur att ni inte bor så som ni åker i...hmm ,tält!! Men det måste vara fantastiskt Sofie att få uppleva alla dessa olika isbanor. Vi hade varit glada om vi fått is i tält istället för att fara riket runt. Ja du vet...

Ja jag har hört att Andorra är en fantastiskt vacker stad så jag förstår att du bara njuter...än en gång.

KRAMAR Agneta

skriven
#2: Mamma

Andorra, så vackert, mysigt och annorlunda det låter, du får verkligen "smaka på" lite av varje kan man säga..:) Hotellet verkar super, det skulle jag gillat:) Shopping likaså men kom ihåg att du ska få allt med dig hem också..:)

Skidäventyret lät ju nästan lite farligt men förstår att det var en upplevelse.

Ikväll ska vi iväg och Gratta kusin Louise!

Lycka till på den lilla isen, kram mamma.

skriven
#3: Sofie

Vad roligt det låter (om man tar bort den farliga skiddadgen förstås)

Tack för ditt inlägg gumman, du är för go. Måste höras snart. Jag har mycket tid i helgen så säg när du kan vara inne, om det inte är mitt i natten här då förstås! Saknar dig massor

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :