Cervinia och skidåkning!


Matterhorn

Jag tror jag har haft min bästa dag på tour så här länge. Det kanske ni förstår när ni ser alla dessa underbara bilder. Det var i Tisdags då vi hade en ledig dag som 7 stycken av oss åkte till Cervinia och åkte slalom. Vi hyrde bil härifrån Turin och körde till Cervinia ca 1,5 h bort. När vi åkte var det halvgrått och såg inte så lovande ut men när vi kom fram till Alperna visade sig solen. Vi hade sedan en underbar skiddag med strålande väder. Backarna var helt perfekta och inte alls så mycket folk då det var så stort. Det var precis som en dröm, jag har aldrig åkt skidor i Alperna, bara drömt om det och föreställt mig hur det kan vara. Men nu vet jag hur det är och det är helt otroligt! Jag kommer leva på denna dag länge. Hade önskar vi kunde stanna längre men jag får vara glad för att jag fick en dag i alla fall. ( Nu har det ju visat sig att det blir mer skidåkning i Andorra, kanske inte lika bra men det duger nog bra det med, vi får ju åtminstone åka skidor och sedan får jag ha denna dag i minne.)Jag var helt slut efteråt då det var ett tag sedan jag åkte slalom sist + att jag inte hade sovit så mycket nätterna innan. ( Vi hade en lång tågresa upp till Turin från Rom dagen innan). Men det var värt det! Alperna låg både i Italien och Schweiz så jag har nu åkt skidor på båda ställena=) Ganska coolt att starta i Italien och sedan kunna åka i Schweiz och äta lunch där. . Vi såg även matterhorn som är den mest kända bergstoppen i alperna på 4 478 m. Denna bergstopp är symbolen på Toblerone chokladen.

Här följer lite bilder med underbart väder och utsikt.



Jag och Johan i våra fina brillor..

Konståkare är vi=)
  
 Hoppsan vad har hänt här??                  Underbart det ser ut va!?
Var inte så lätt som jag trodde att åka i pudersnö..

Tack för mig och denna vecka, hörs ifrån Andorra nästa vecka.

Kramar på er alla!


P. S Ett stort grattis till kusin Louise som jag tror fyller år i dag?! Hoppas du får en bra dag!

Kommentarer :

#1: Maja

Fy fan vad gott det ser ut... helt underbart fint...vill också åka skidor där... :)



Snygg skridskoprinsess-posé ni gör!



Kramar

skriven
#2: Micke alias Siris Pappsen

Vilka fina bilder på naturen,er och initiativet till

snöhändelsen!

skriven
#3: Mamma

Vilka vyer!!! Helt otroligt vad du får vara med om, det hade du väl inte ens kunnat drömma om att du skulle få möjlighet att åka skidor också på den här touren:) Väntar med spänning på bilder från Andorra:)

Ha det så bra, kram mamma.

skriven
#4: sofie

Ja visst ser det underbart ut!? Vänta ni bara för mer kommer att komma, har precis anlänt till Andorra och vilket land säger jag..Vi bor bland alla berg, jätte fint! I morgon väntar mera skidåkning! Kram på er!

skriven
#5: Carin

Jösses så härligt! Underbara bilder! Kram Ps ikväll är det dax för crawlkurs vilket är kul för annars händer det inte så mkt här i Hbg....ds

skriven

Kommentera inlägget här :