Regn, regn och mera regn..

Ja här regnar det för fullt just nu..Sitter inne i vårat cirkustält och har show, tack och lov regnar det inte in=) Så ovant med regt då vi haft väldigt bra väder på sistone. Jag hoppas det slutar snart så vi inte behöver gå hem i detta väder, nog för att det är nära till hotellet men jag har ingen jacka..

I morgon funderar vi på att hajka (stavar man så??) i bergen då det ska vara jätte fint med utsikten. Men regnar det så blir det inte så kul. Vi får se hur det är i morgon med vädret. I dag har jag tagit en löptur i bergen, jätte fin utsikt över staden. Sedan har vi relaxat på hotellet (ja det är gratis med allt där mamma så det är super skönt med jacuzzi varje dag!) Har även hunnit med att strosa runt i stan, dock inte shoppat något än fast att det finns massor fint. Inte lätt att bestämma sig för veliga Sofie..Har en fråga som ni kanske kan råda mig med, jag vehöver en ny Ipod (har bara haft en gamal MP3 innan och nu är den trasig) Är det ett bra pris 110 Euro för en 4 GB Ipod Nano?? Det ska ju vara billigare att handla här en hemma men jag vet inte vad den skulle kosta i Sverige? Vart även lite sugen på en Ipod touch som kostar 279 Euro för 16 GB men den är ju då större och inte bra att ha om jag ska lyssna på musik när jag springer? Meningen var att köpa en för att kunna lyssna på musik.  Jag behöver inte det senaste då jag inte är så haj på det ändå..Snälla ge mig råd då jag är usel på elektronik och velig..Ingen bra kombination.. Sedan är det någon som önskar något litet och inte så tungt kan jag köpa det om det är lätt vill säga..

Jag ska försöka lägga upp lite bilder men har dem inte på datorn än. Men det kommer. Har inte så mycket tid då jag funderar på att kanske söka till högskola i höst om jag inte stannar kvar här på tour å det går ju ut om några dagar..Så det är bråttom. Varför ska jag alltid vara i sista minuten.??Men denna gång har det varit så mycket och tiden har gått så fort att jag inte hunnit tänka på framtiden och inte velat..Någon som har några tips där med?? Ska jag bry mig om att söka eller strunta i det? Vad ska jag söka??

Hoppas att allt är bra med er där hemma!
Tänker på er!
KRamar

Kommentarer :

#1: sirran

Hejsan!

Kul att snacka med dig lite idag. har som vanligt en massa att göra i skolan så jag kunde inte svara så snabbt..

Sofie, ditt liv är helt fantastiskt! Du har ett arbete som många bara drömmer om (tänk på alla som sitter på ett trist kontor!), du reser och har många kompisar som du träffar genom jobbet. Du får motivation, säkerligen häftiga adrenalin kickar av att gå ut på isen framför hundratals av människor och du får erfarenhet när det gäller språk och andra kulturer. Du har ingenting att vara orolig över. Att du har två ställen att åka hem till över sommaren är ju hur bra som helst!! Du måste sluta med att "skapa" problem. Studerandet kan vänta. Varför ens börja när du inte ens vet vad du vill?! (tänker på lån!) Ditt liv är hur bra som helst, det finns så mkt jobbigare saker i livet. Tänk positivt. Lär av mig, jag hade aldrig klarat av skolan om jag inte hade varit glad för det jag har!

Go with the flow darling så löser sig allt!

jag hade köpt den nya shufflen, den är hur bra som helst att springa eller åka på is med. Plus att den är billig så du behöver inte tänka på kostnaden, oavsett vilket land du är!

Saknar dig! Vi kommer ha det kalas i sommar!

skriven
#2: Maja

Hej sofie!

Är det den senast ipoden som "sluttar" i kanterna så görs den inte i 4gb längre eller den gjordes men apple drog in den.. låter inte så bra... kanske nåt produktionsfel. Jag hade köpt 8gb den är bara 159kr dyrare.

Euron är låg och ligger på ca 8kr. 110*8=880kr.



Angående skolan så sök alla utbildningar du vill och tacka bara nej om det inte känns rätt sen. Du kan tom starta en utbildning till hösten och hoppa av om det inte känns rätt. Chansar man aldrig kan man ju aldrig vinna. Du går in på www.studera.nu och söker men det vet du väl redan :)



Men jag håller också med Siri det du gör nu är få förunnat så vill du vara kvar.. var det!

Va fasen sofie du lever i 70år till... du hinner studera och jobba dig trött :D



Sedan som siri sa.. du är ju lite som jag... se inte problemen se möjligheterna istället!!



Pussar o kramar o GLAD PÅSK söta du :)

skriven
#3: Sofie

Hej Sofie!

Det är väl klart att du kan söka och om du hittar något annat som är bättre att göra till hösten så tackar du bara nej. Det är ju bättre att ha det i fall i fall så du inte står där utan någonting att göra. :)

skriven
#4: Sofie

Tack för er råd, vad gjorde man utan vänner?? Tack för att ni finns och ställer upp. Ni har helt rätt jag måste lära mig se möjligheterna och vara glad för det jag har. Jag har väl haft det lite för bra och overkligt när jag kom med Disney att det nu känns svårt när beslut ska tas. Lever man i en dröm brukar den ju ta slut någon gång men denna dröm kan ju faktiskt fortsätta=) Borde vara mer glad för det och inte stressa upp mig men jag jämför väl med det "normala" unga brukar göra, jobba lite och resa sedan börja plugga. Men som sagt har jag det så bra som jag har det så borde jag vara glad för det. Jag ska försöka få i hop en ansökan så jag har något utifall att. Som sagt ska man börja plugga så måste man ju prova något för att se hur det är. Fast det är nog bättre om man vet lite mer då det kostar.



Jag är lite gladare i dag för jag har precis köpt mig en Ipod. Det blev den nya Ipod nano 8 GB. 8GB var ju bara 9 Euro dyrare. Jag tror jag kommer bli jätte näjd med denna.



Återigen tack för era råd. Längtar tills vi ses!

Glad Påsk på er!



P.S Hur var USA Maja?

skriven

Kommentera inlägget här :