Askungen!

Ja jag har fått förfrågan att bli askungen..Med denna show har de något som kallas pre-show och är en scen show där några karaktärer står och vinkar till barn och så. (Disney har också massa stageshower som turnerar och detta är som en liten variant av det.) Meggan som jag brukar bara med är askungen men har fått problem med sin axel och måste åka hem för att få behandling. De kom då och frågade mig. Det är jätte kul för det betyder ju att de tycker jag ser ut som askungen. Vi har självklart peruk och så men ändå man måste ha utseende för det. Normalt när de anställer för dessa pre-shower tar de massor av kort och är väldigt kritiska. Lite som PR kan man säga. Jag måste nu träna att likna askungen då jag måste vinka och agera på ett  visst sätt. Mitt problem är att jag har snövit armar och det är svårt att bli av med..Jag jobbade så hårt för att få in det inför min audition för det. Jag ska göra detta första gången på torsdag då vi har första showen. Pre-show är alltid innan alla shower.

Ja som sagt vi har några dagars ledigt nu vilket behövs! Jag är helt slut i kroppen. Jag gjorde min första load-out i går. När showen är slut ska allt rivas och så och det gör ju crew men konståkare får hjälpa till för att tjäna extra pengar. Inget för mig då det är rätt tungt (är ju typ byggjobbb dvs fysiskt) men så nu när de har denna pre-show har  det samma sak för den. Det är betydligt mindre att göra så jag sa att jag kan göra det då de behövde en extra person. Självklart var det extra tungt och mycket denna gång. Jag var död efteråt...Så aldrig mer  för mig! Jag önskar ni såg mig..Snart flyger vi till monterrey och sista veckan här i mexiko. Får se vad vi hittar på där. Jag ska försöka bara njuta och ev få lite sol innan jag kommer till sverige då jag blivit vit igen..Har inte varit tid för sol på länge..Monterrey ska vara riktigt varmt som jag förstått. Jag är så nöjd med allt jag hunnit med att se så denna vecka ska jag bara ha kul, njuta och relaxa!

Jag och meggan äter middag på casa bariachi, Det var ett enormt ställe där man äter mexikansk mat och det underhålls med mariachi som är den mexikanska nationalmusiken. Den kommer från guadalajara.
 
De både dansar och sjunger. häftigt var det och mycket annorlunda.

puss puss på er alla, snart ses vi!

Kommentera inlägget här :