Skating!

Ja i kväll har jag verkligen släppt loss på isen! Kan ni tänka er, efter en 3 shows dag är man helt slut i huvudet, särskillt när jag hela tiden gör så många olika nummer och positioner.. Tex tinker fairy som var nytt för mig har jag gjort flera gånger nu, då  borde man ju bli säkrare och säkrare men nej, jag är fortfarande lika nervös då jag hela tiden får göra nya positioner. Numret är detsamma men alla är på olika platser på isen hela tiden så det är massa att hålla reda på och nu sähär i början blandar man i hop väldigt lätt..Men i stället för att bli frustrerad och irriterad har jag lärt mig att bara bita i hop och göra det, man blir ju bara bättre ju mer man gör.. Positiv! Det  är bara att inse att det kommer inte att bli enkelt här.. Så i dag har det varit en full späckad dag med massa olika nummer för mig. Här är en bild från fire flies som jag bla gjort en gång idag. Det är ett kort nummer men kostymen tar desto längre tid att få på sig och den är super tajt för mig så det tar energi.. (Därför inget favoritnummer)


För att få rensa huvudet med alla nummer stannade jag och Juli (bögen jag var på dejt med..) och åkte skridskor för skoj. Vi bara åkte och inproviserade till massa bra musik. Juli är så grymt bra på att åka och eftersom han är bög så  åker han väldigt feminint och klassiskt och är super fin på isen. Önskar jag gjorde en sådan dubbelaxel som honom och kunde leva mig in i musiken som han...ni skulle se honom så fattar ni! Vi gjorde bla en video eller snare juli filmade oss som jag inte ens visste om och har lagt på facebook..Jag ska döda honom i morgon..Men får väl bjuda på det för sjukt kul hade vi! Dessa stunder förstår jag varför jag älskar att åka skridskor..

I morgon är det sista dagen men show här i guadalajara och måndag kväll flyger vi vidare igen för sista veckan i mexiko. Jag trodde att jag inte skulle ha tid att se någonting här men det har jag verkligen !gjort så mycket att jag därför inte hunnit blogga. Men förhoppningsvis kommer det lite om guadalajara snart, kort kan jag bara säga att det är en fantastisk stad och jag har ytterliggare minnen för livet! Jag passar verkligen på att njuta av sista tiden!

Ett stort tack för alla kommentarer, jätte kul att ni berättar hur ni har det  därhemma! nog för att jag har massor jag vill berätta så gillar jag lika mycket att höra vad som händet för er. Kul mamma att ni kom i väg på Ted, det hade jag också velat gå på men unnar er mer än gärna det! Kul att ni planerar resor Maja, blir nästan lite avis men jag ska väl inte klaga..Hoppas du hinner vila upp dig lite hanna innan allt drar i gång igen på allvar och självklart kommer jag ner till hbg innan jag drar till USA..

Oj oj vad det vart långt inlägg, var inte meningen men kan inte hjälpa det.. Hoppas ni står ut ändå..

Kommentarer :

#1: maja

åh så fantastiskt söt du är .. hahah den sötaste fire fly jag sett :D



Idag var det hör o häpna så varmt att man faktiskt kunde bada... jag va me micke carin asker wilma o siri o bada på råå i bassänger... carin o micke lärde mig crawla... OMG!! .... ja jag är ju bättre än sist i alla fall för att uttrycka mig diplomatiskt ... hahaha... nu kan jag tekniken men ska bara lära mig den o öva öva öva.. :)



Köpte en gitarr till ricci på hans födelsedag (han fyller år 4 sept) men jag kunde natruligtvis (ovanligt) inte hålla mig utan gav den i förskott :D .. så jag har övat nu..mellan jobbtiderna... för ricci är på öland m gustav o mangan... så jag tjuvträna så jag kan bli bättre :)



Näpp nu ska jag dra iväg till jobb... jobba hela helgen... :/



puss o kram

skriven
#2: Mamma

Ja vi står ut..!

Kul att vi hann prata lite igår. Vilket flyt att du hunnit så mycket ändå, restaurangbesöket med Mariachimusik måste ha varit häftigt! Ja detta får du väl se som en bonus när du inte trodde du skulle hinna nåt, har ni dessutom skapligt med tid i morgon innan ni flyger vidare så blir det ytterligare en bonus :)

Lycka till denna sista showdag i Guadalajara!

Njut nu av sista veckan i Mexico så syns vi snart, kram mamma :)

skriven
#3: sofie

Du är för rolig du maja, tänkte först innan jag läst hela kommentaren att varför skriver du här vad du köpt till ricci, det kan han ju se.. men som sagt du kunde inte hålla dig=) Lycka till med gitarrspelandet och crawlningen! Jag har ju fortfarande inte haft lektion med Carin än så den måste bli av när jag kommer hem så ligg i till dess så har du ju chansen att dominera..=)



Alltid kul att prata mamma, kanske hinner en sväng i dag eller i morgon innan jag flyger beroende på vad vi gör. Har PR i dag igen.



snart ses vi=)

kramar

skriven
#4: Sofie

Hej Sofie!

Vad fin du är som fluga haha! :) När kommer du till hbg? Hoppas vi hinner ses denna gången...

Kramar

skriven
#5: Richard

DU HAR ALLTID HAFT VACKRA ÖGON SOFIE MEN DE är fan något av det vackraste jag sett... Inte ens Majas ögon slår de... :--))



Så kul du verkar ha det, kämpa på för du får aldrig denna chansen igen, jag är glad över att du är min kompis, berättar för många om dina äventyr...



Ha det underbart..

KRAM Richard

skriven
#6: sofie

haha, ja visst ar mina ogon vackra..=) dock har jag lite problem med synen med dem..inte latt att se..



Du har helt ratt richard, jag ska kampa pa och njuta for detta ar verkligen en livs chans. Sa glad att du stodjer mig och ar min kompis!Blir alltid lika glad fñr kommentarerna! Ses snart, jag ska bara ha massa skoj nu sista veckan!



kramar

skriven

Kommentera inlägget här :