New York!

Gud vad härligt det var att vara tillbaka i NY, jag älskar verkligen den staden. Det var precis ett år sedan jag var där senast så härligt att återuppleva en del minnen..Jag började dagen med att åka ut till Queens för att fixa mina skridskor. Det var jätte bra att jag gjorde det för det känns nästan som nya och passar mina fötter mkt bättre nu. Jag är förväntansfull att testa dem på isen nu, föörhoppningsvis ska det börja gå bra nu då jag slipper tänka på alla problem med dem. Det är ett gamalt famlljeföretag som hand tillverkar skridskor precis för dina fötter. En gamal söt butik och alla var trevliga!

Efter det mötte jag upp med Lisette och Joanna för att åka skridskor i central park. Det var så kul, central park är så hinla mysigt särskillt kring jul och i dag var det kyligt och ännu mer vinterlikt. Efter det var vi frusna så vad passar inte då bättre än med svenskt fika på stället FIKA. En Underbar dag å kul att få prata svenska och träffa på tjejerna innan de åker hem till Sverige. Hade gärna stannat kvar längre men tyvärr räcker inte tiden till så jag är glad att jag fick denna dag iaf. Detta lever jag på länge, tack tjejer!
Bilder från dagen:


 
   
Väl hemma i Fairfiled fanns nylagad squashsoppa som smakade jätte bra en kall dag som i dag. Linda är för underbar! All min smuts tvätt låg tvättad och klar på sängen så snacka om att jag blir ompysslad!

Nu väntar sängen som jag älskar! kommer sova så gott efter denna underbara dag!
natti natt

Kommentarer :

#1: Mamma

Vilken mysig dag :)

Låter bra med skridskorna, kul att få träffa dom och se butiken.

En dag i NY med tjejerna blev väl verkligen en bonus på en skön semester :)

Ja Du blir vekligen bortskämd men det är Du värd :)

Julkramar från ett kallt och vintrigt Bollnäs genom mamma.

skriven
#2: Maja

Härligt.. jag längtar lite till NY när jag läser och ser dina bilder...



Här är snökaos som vanligt (1 cm och all trafik blir utslagen)... men nu är det faktiskt ganska mkt snö (1 dm).. jag passar ebba och tänkte ta en promenad me henne i pulkan snart... mysigt :)



puss o kram

skriven

Kommentera inlägget här :