Vilnius, Litauen

Ja då har jag varit i Litauen några dagar. Vi kom hit torsdag morgon och åker vidare till Danmark och Odense i morgon. Vi var helt lediga i 2 dagar, torsdagen tog vi det bara lugnt och fredagen ägnade vi åt att se oss om i staden. Jag har aldrig sett så många kyrkor i hela mitt liv som jag gjort denna vecka..Känner mig så kulturell=) Fast det är allt kul se så mycket för det kan skilja sig rätt mycket mellan länderna faktiskt. Jag ser detta som en liten skola så man kan ju faktiskt säga att jag har börjat plugga lite. jävligt kul måste jag säga När vi går på våra sightsingar så knäpper vi jätte mycket kort och sedan försöker jag skriva till varje bild vad det är. Man lär sig lite faktiskt=)
Här följer lite bilder:

Jag och Anna försöker guida oss med karta..Inte det lättaste kan jag säga...Vi vill lära oss själva och inte bara följa efter de andra, Wendy är ju våran egna turistguide som är jätte bra men man brukar ju säga att man lär sig bäst själv, så vi försöker här=)

Gate of Dawn Chapel, byggt 1524, hit kommer pilgrimer från olika platser för att se målningen av Madonna som finns innanför. Detta är en känd symbol för Vilnius.
Detta är ett mörkt ansikte av madonna från 1700-talet. Hon har en bebis i famnen gjord av silver.


The Cathedral Basilica

Har mera bilder men detta får räcka, ni får iaf ett litet smakprov från min skolbok=)

På fredagkväll hade vi BBQ kväll i ishallen för de som ville. Det var trevligt, de ordnar de någon gång i bland. Vi har sedan haft 2 föreställningar på lördag och söndag. Det har gått bra förutom att det blev lite kaos i första showens drillnummer med alla flaggor och korsningar.En tjej kom i vägen för mig så jag missade min korsning och kom sedan helt fel. Fick panik..Var ju inte mitt fel men ändå inte kul. Ser ju inte bra ut men efter lite extra träning mellan showerna har det sedan gått bra i följande. Har sedan fått beröm för mitt lyft i Alladdin 2 gånger så det var kul. Behövdes för att stärka självförtroendet lite efter missen som varit..

Anna och jag har i kväll varit och ätit och bastat och haft vårat hemma spa=). Vi hade ansiktsmask och fotmask (något nytt jag inte sett innan men det verkade bra och det blir nog våra trötta fötter glada av). Sedan har vi gjort fransk manikyr. Vi känner oss så rena och fina. Vi kommer sova super!

Natti natt från Litauen=)

Kommentarer :

#1: Sofie

Åååh du verkar ha det så kul! Är jätteglad för din skull. Fina bilder! Kram

skriven
#2: Maja

Vad lyxigt med SPA.. du är allt en liten lyxlirare sofie... :D

Jag lär mig med av dina kommentarer till bilderna så fortsätt med det. Vad är du för något i Alladin?

Har du fått reda på resultatet av Snövit?

Jag har fått några studdiebuddys nu till engelskan.. vilken känns mycket lugnande och roligt då det bara blir svårare med all grammatik och skrivningar och jag var nära på att panika... hehe

Vad är det för direktadress till dina tidningsartiklar? Har försökt googla men hitta inget.

Ha det bäst!

Puss o kram

skriven
#3: Maja

Läste ditt mail nu och tidningsartikeln.

Ursäkta att jag svär nu..

- Men fy fan vad jag är stolt och glad jag är för din skull sofie! Du är ta mig fan den bästa skataren jag vet.. :D

Om du vill så vet jag att du kan få huvudrollen i alla nummer.. för du är så envis och duktig!

Blir till och med rörd och får tårfyllda ögon när jag läser om dig :) Du får lära oss trippelpiruetter när du kommer hem :)

Pussar o kramar från ett kyligt sverige... Längtar till sommaren :)

skriven
#4: Sofie

Ja i bland känner jag mig allt som en liten lyxlirare å det är bra härligt ska jag säga men det är hårt jobb som ligger bakom=)

Blir så glad av dina ord Maja, tack så mycket. Är otroligt tacksam för ditt stöd! Ska allt lära er åka skridskor när jag kommer hem men först måste jag skata på själv för som sagt hårt arbete som ligger bakom. Har inte hört något mer om snövit ännu men har börjat träna för tingeling nu. Allt är rätt öppet, flera shower som stäner igen så jag hoppas verkligen jag får stanna.. Men med allas stöd ska jag hoppas det går vägen,tack!

Ja gud vad jag längtar till sommaren nu!!Vilket skitväder det är..Skönt att höra att du får studdyboddys, super bra! Lycka till! Å tack igen för alla fina ord! Puss och kram

skriven
#5: Siris mamma

Det är riktigt kul att läsa och se de fina bilderna du tagit under resorna.Du är jätte duktig och lycka till!

skriven

Kommentera inlägget här :