OSLO

Ja då var vi i Oslo då..Vi bor på radisson sas mitt i Oslo, jätte fint hotell! I går när vi kom var vi upp på 35:e våningen och bastade med utsikt över hela Oslo..Det var coolt, nästan lika coolt som dig mamma=) Det blir nog även det i kväll, och även resten av kvällarna då jag är med 2 finska tjejer. Men gör inte mig något då jag också älskar bastu..

I dag har vi en ledig dag. Då gäller det att ta vara på tiden och försöka se lite av staden..Så jag och Anna ( en av de finska tjejerna) var på guidad tur med jonas hemma från bollnäs som bor här. Det var perfekt att få gå med någon som känner till staden. Vi såg de mest kända sakerna som operahuset, kungahuset, storetinget mm. Oslo var riktigt fint. Det är så precis att jonas bor 500 meter ifrån vårat hotell. Det var alldeles lagomt för jag mådde inte så bra i morse. Har ju drats med en förkylning ett tag men i morse hade jag även feber.Men ville ju komma ut och se Oslo lite mer än bara ishallen och hotellet. Tur var det för nu mår jag bättre. Fortfarande förkyld och så men tar jag det lugnt i kväll och sover bra så går det förhoppningsvis över. Vore katastrof att bli sjuk nu...

Första howen i morgon kväll sedan rullar det på. Ingen träning innan dess men sedan lär det bli långa dagar för mig då det blir mer att öva in. Men det gör ingeting då det är så himla kul!

Snart har vi ett security möte antagligen pågrund av israel och palestina konflikten eller  vad det nu är. Har tydligen varit lite oroligt här..En nackdel med att resa så här myclet är att man inte har så bra koll på omvärlden men vi ska väl överleva ändå..

ha det så bra alla!

Kramar 

Kommentarer :

#1: maja

Oj oj sofie fattar knappt att du är iväg.. Fortsätt uppdatera här på bloggen.. så spännande att läsa vad du gör :) Puss o kram

skriven
#2: Micke, Siris pappa

Vad kul det är att läsa om din tuffhet, ditt glamorösa arbete och din tillvaro.

skriven
#3: sofie

Tack Micke! Lovar försöka hålla bloggen uppdaterad så gott jag kan..

skriven

Kommentera inlägget här :