Amerikanskt visum!


Ja nu har jag amerikanskt visum i 2 år..Men usch vad det tog tid för att få det! Det var 4 andra från denna show som också behövde amerikanskt visum och de skulle fixa det här i Mexiko. Jag hade tur som fick haka på den gruppen och få det gjort här i stället för att behöva fixa det själv i Sverige vilket hade tagit mig minst en hel dag i stockholm vilket jag är glad att slippa då  jag inte har så lång tid hemma i sverige innan jag åker till USA, så detta var kanon. Jag har nu fått Visumet godkänt och allt ska vara ok så det är skönt. Men ingen rolig dag alls. Klockan ringde 05.10 i morse för att 05.30 åka till den amerikanska ambassaden i Mexiko. Det var kö redan när vi kom dit, kan ni fatta 6 på morgonen...Efter flera steg och i fyllnad av  papper kom vi äntligen in i en typ väntsal som var full av människor, kan inte fatta så många som ska ha visum. Men där tog det stopp..Först efter 9 började det hända grejer och vi fick fortsätta vår process för att vara klar efter 10..Så det tog oss 5 timmar att få detta himla Visum..Jag hatar verkligen  kö och vänta men är impad att jag klarade det så bra..Dock är jag sjukt trött nu..Vi käkade frukosst efteråt på starbucks som var efterlängtad och nu är jag på ishallen. Vi ska ha presentations i kväll (typ audition) där jag ska visa silvermist (en fairy i tingeling filmen) och hade behövt träna till det lite mer..Så jag hoppas det blir någon istid  över till mig då det är PR som pågår just nu..Hur som helst ska jag bara göra mitt bästa mer kan jag inte. Jag ska tro på mig själv! Ni får höra sen hur det gått samt hur jag haft det på min lediga dag som var lika kul som de flesta lediga dagar jag har=)

puss hej

Kommentarer :

#1: Mamma

Låter jobbigt men tur att du har det gjort nu. Hoppas din audition går bra ändå:)

Vi kom precis hem efter en mysig kväll på Solstugan med Lena, Arne och Pernilla, Pontus var också med. Tur vi beställt bord för det var fullsatt, alla ville väl passa på då det blev fint väder igen. En skön kväll efter en solig dag men det blir lite höst på kvällen nu, mörkt och lite rått i luften.

Ha det så bra, hoppas vi kan höras snart:)

Kram mamma.

skriven
#2: Maja

Gud vad skönt att ha visumet fixat.. grattis :) Du kommer klara din audition perfekt sofie.. alla tror på dig.. du är mycket bättre än du tror.. kick as o visa dem att tingan-pingan kommer från SWEDEN!!!! :D



puss o kram

skriven

Kommentera inlägget här :