Mexico city vilken stad!

Ja gud Mexico city är inte alls som jag hade förväntat mig.. Jag tänkte det fattigt, smutsig luft och ungefär som USA..Det är som USA när det gäller trafiken, mycket bilar hela tiden men det finns så himla mycket att se! Kändes nästan lite som Europa när vi var i gamla stan och såg alla de kända gamla byggnaderna. Sedan finns det massor av parker, museer och små marknader överallt samt säljs det mat på gatorna överallt. Det är jätte mysigt! Man skulle kunna hitta på hur mycket som helst här! Jag ska göra det bästa för att hinna med så mycket som möjligt nog för att det är många shower med..

Måndag som var vår lediga dag började jag med frukost vid poolen då det var underbart väder (solgud som jag är så måste man ju passa på att få lite iaf=)) Sedan startade vi dagen med lunch på en jätte fin resturang, (jätte bra och god mat nog för att jag inte gillade min, det var någon slags fisk men den var kall och inte alls i min smak men det gjorde inget då stället var jätte fint!) Efter det tog vi en sightsingbuss (hoppa på hoppa av buss med guide där man får se allt det viktiga) vilket är perfekt då staden är så stor och det tar tid att ta sig mellan allt. Hela turen tar ca 3 h och vi hoppade av efter hälften och gick rund i down town i det historiska distriktet. Vi såg massor av coola byggnader och sjukt mycket folk. Jag han med 2 goda glassar och lite shopping också. En perfekt dag med andra ord!
Här  följer lite bilder:

Min mat som inte var god på den mysiga resturangen..

Monument för mexicos självständighet

Katedral på det jätte stora torget (tror det är ett av de största torgen i världen)

Palacio national

Jag i min fina cowboyhat jag var tvungen att köpa på bussen för den starka solen. Detta är en teater.

Jag igen i min fina hat framför en kyrka..

Hinner inte lägga upp mer bilder nu då det är samling och snart dags för den första riktiga showen..Lite små nervös men det kommer gå bra! Mer bilder kommer sen en annan dag!

Kommentarer :

#1: Maja

Grymt! :)

Snygg hatt .. hihi! Skönt att höra att först showen gått bra!



puss o kram

skriven
#2: Mamma

Låter som en mysig dag:) (synd på fisken bara:() Tatiana har nog rätt kanske om Mexico City, det kanske blir en av dina favoriter också:)

Hoppas premiären gått bra och Lycka till i fortsättningen!

Tack för fina bilder, det gillar vi:) Kram mamma.

skriven
#3: Richard

Så kul att läsa att du har det bra..

Man glömmer ju titta på byggnaderna på fotona. Det ändå man tittar på är dig i din FINA hatt...

Sådan skall jag köpa til MAJA... :--)

Hon klär ju i allt för hon är så vacker, precis som du...

NU får jag jobba lite till så vi får lite ljus här i VÄRLDEN...



KRAM

skriven
#4: sofie

Du behöver inte köpa någon hatt till Maja Richard, jag ger bort min..=) den var bara ett nödvändigt ont och allt klär faktiskt inte än..men det bjuder jag på, är man turist så är man..Hoppas allt är bra med dig och att jobb och träning går bra för dig! Kul att du följer min blogg!

kram Sofie

skriven

Kommentera inlägget här :