Pyramiderna!

Ja här kommer äntligen lite bilder  från pyramiderna som jag lovat. Kan berätta lite kort fakta för de som vill veta först..
Det är 2 pyramider som heter sol och  måne och de ligger i Teotihuacán, (kallat gudarnas stad) ca 45 km nordost om mexiko city. Solen är den 3:e största pyramiden i världen och den är 70 m hög och 222 m i sidbredd, (månen aningen mindre). Solen byggdes 100 år e.Kr av 3 miljoner ton sten, tegel och grus. Månen stod klar 300 år e. Kr.
 redo att klättra upp för pyramiderna, solpyramiden i bakgrunden.
såhär såg trappstegen ut ända till toppen, jag redo för mitt första steg..
En pyramid på toppen av mig, meggan och suzanne.
hopp av mig på solpyramiden, månen i bakgrunden.
man får väl visa att man är konståkare..
jag uppe på månpyramiden
solpyramiden i bakgrunden
museum och souvenier att shoppa..

Det var en häftig dag och kul att se pyramiderna. Det kändes dock på dagen efter att klättra upp för dem båda, jag hade faktiskt lite träningsvärk i vaderna..Det var en väldigt varm dag och solen stod mitt på himlen. Men som sagt jätte kul! Vi var där 3 h så det han bli en hel del kort..Ni har fått ett bra smakprov nu!

Kommentarer :

#1: Mamma

Vad härligt det ser ut, vilka fina bilder!! Det måste ha varit en dag (av många) du kommer att minnas:)

Hoppas verkligen att du är bättre i magen.

Ikväll ska vi till Landa och äta, Morbror Anders fyller år:)

Ha det så bra och var rädd om dig, det är vi:)

Hoppas vi kan prata någon kväll.

Kramar från mamma och idag också ett soligt Bollnäs faktiskt, än så länge:)

skriven
#2: Richard

Så coolt..



Jag har alltid varit imponerad av Maya-indianerna..

Skall också ditt en gång i livet, det är ett måste.

Härligt att du mår bättre och att du har det bra.

Passa på att verkligen njuta till fullo.

It´s once in a lifetime..



KRAM Richard

skriven
#3: sofie

Tack för erat stöd, det hjälper alltid! ska verkligen försöka njuta tiden som är kvar för detta är upplevelser..Gratta morbror anders från mig med mamma, hoppas ni hade trevligt! kanske kan prata i morgon nån gång. puss kram

skriven

Kommentera inlägget här :