Tinker Fairy

Ja i dag har jag gjort debut i ett nytt nummer. Jag var tinker fairy i en del som heter tinkers nook. (Har bara sett tingelingfilmen på engelska och alla namn här sägs på engelska så tyvärr vet jag inte vad allt heter på svenska..) Det är en ganska stor del av showen i andra hälften. Jag var nervös men gick riktigt bra faktiskt. Jag är nöjd och det är skönt. Jag gjorde detta nummer alla 3 shower i dag så jag fick bra rutin i slutet så det känns bra. Det är definitivt mitt favoritnummer av allt jag gjort hittills. Något jag har kommit fram till är att jag gillar bättre nummer där man visar sitt eget ansikte, karaktärsroller är roligt i bland men jobbigt i längden. Så här ser jag ut i detta nnummer;

Nu är det bara en dag kvar innan vi har en ledig dag. Kan knappt vänta på att det ska bli måndag. Jag är helt slut. Numren i sig är inte jätte jobbig men jag är med i så många så från det att showen startar går det i ett. Många klädbyten är jobbiga då det är så många delar man ska ha på sig. Mycket därför jag älskade tinker fairy så mycket också=)
Men det är bara att bita i hop! En dag till med 3 shower, ledig måndag, 2 shower tisdag och onsdag sedan åker vi till Guadalajara på torsdag där vi är till på söndag.

Tack och hej från tinker fairy Sofie=)

P.S Det är ganska kul med tingeling filmen för man har hela tiden olika peruker så man ser ju rätt bra vilka färger och frisyrer man passar i..=)

Kommentarer :

#1: Mamma

Så söt!! Förstår att Tinker Fairy blev en favorit, så fin och dessutom ser den ju bekväm ut att åka i :)

Slog på Guadalajara på Google och det såg spännande ut! Näst största staden med över 3 milj. inv. Massor av historiska platser, finaste maten, enorma parker, Tequilans födelsedistrikt med över 200 sorter och Mariachi musikens födelsestad bl a :)

Hoppas du hinner uppleva lite av det. Försök att vila lite om det blir lite ledigt nu...

Skönt att få höra din röst igår vi får väl se om vi lyckas i kväll igen :)

Massor av kramar hemifrån Bollnäs genom mamma.

skriven
#2: sofie

Jasså du tycker att jag var söt trots att dräkten är grön och håret rött!? Är ju inte direkt dina färger..=) Fick faktiskt en note i dag att jag var söt som tinker fairy och gjort ett bra jobb på isen som PD:n gillade vilket var kul. vi har ju notes inför varje show där bra och dåliga saker tas upp. Hittills har jag inte fått så många tillsägelser just till mig vilket på ett sätt kan vara bra, tyder ju på att jag sköter mig men det är ju alltid kul att höra positiva saker=) Det ska jag ta med mig i dag så jag får lite extra energi och orkar med dagen..Känns lite bättre i dag iaf.



Ska bli spännande med Guadalajara dock vet jag inte om det kommer bli så mycket tid till att göra saker där då vi är där så kort tid..Men men vi får se vad som händer. Kul att höra din röst med kanske hinner en snabbis idag med vid halv 4 min tid. Annars ha det så bra! puss puss

skriven

Kommentera inlägget här :