På väg mot hbg..

Ja då var min helg snart över här i Uddevalla utan R som jag nu har lärt mig en gång för alla Agneta.. Vädret har inte varit det bästa så vi har inte velat göra så jätte mycket då det har regnat väldigt mycket. Men det gör faktiskt inte så mycket då jag har systrarna Fagerlund omkring mig och då har man så kul ändå. I går vaknade jag och Siri halv ett, kan ni fatta?? Det gör inte jag men tydligen var vi helt slut.. Efter 13 timmars sömn blev det ett snabbt gympass för att vakna till sedan fikade vi på ett jätte mysigt café som heter snäckan, (de känner du väl till Agneta?) Efter det gick vi strandpromenaden som var jätte vackert! Kan tänka mig hur fint det är på sommaren. Sedan väntade lite sightsing snabbt genom stan för att sedan vara hemma i Lane igen och äta god middag. Västkust räkor på toast till förrätt och stekt makrill och färsk potatis till varmrätt. Det var gott! Faktiskt första gången som jag kan säga att det var gott med räkor..Så man kanske kommer att lära sig till slut?? Kvällen tillbringade vi i en ladugård och fick oss en lektion om kossor..Det var ett tag sedan man såg kossor faktiskt..Rätt gött var det. Vi avslutade en bra dag med en film, Twilight som var jättebra!

Nu har vi precis tagit oss en promenad här i skogarna och snarti kör vi söderöver mot Hbg. Vi hade gärna velat åka till Lysekil och smögen men eftersom vädret inte är kanon så sparar vi det. Jag kommer garanterat komma tillbaka och då hoppas jag även kunna se fam Christensens sommarstuga som jag inte har sett än. Man måste ju spara någonting till nästa gång med..

Snart ses vi i kära hbg,längtar!

Lite bilder från uddevalla:

Fika på café snäckan

Från strandpromenaden

Jag med kalvarna

Jag och Siri i kohagen..


Kommentera inlägget här :