Full rulle...

Ja är här full rulle med showandet. Fortfarande ovant att vi har som mest att göra när alla andra är lediga fast jag tycker det är rätt skönt detta med. Nu har jag provat på att ha åtta till fem jobb samt mest helgjobb. Fast detta är ju lite annorlunda från att ha ett helgjobb hemma i Sverige där de flesta jobbar när man är ledig och tvärtom, här umgås ju alla inom Disney så vi har samma tider å då gör det inte så mycket.

Solen skiner här idag igen fast dock mycket kallare. Vi fryser ihjäl inne i hallen för den är så kall (den kallaste vi varit i tror jag, påminner om hur det är när vi har show i hbg och jag nästan håller på att dö så kallt det är fast detta är inte lika hemskt..). Förhoppningsvis har det blivit lite varmare ute och solen värmer när första showen är slut så vi kan tina upp oss där. Vi har vägning varannan lördag (en av en det regler/rutiner vi har) och Sue (managern) sa att detta är nog den snabbaste vägningen hon någonsin gjort för alla var så kalla och ville snabbt på med kläderna igen. Ja som sagt livet här är lite speciellt och en del regler/rutiner kan tyckas dumma men det får man ta jag har iaf jäkligt kul och nyttigt att prova på. Jag känner redan att jag lärt mig massor! 

Jag gjorde förresten min Tingeling i går för Sue och det gick rätt bra. Hon var rätt positiv så förhoppningsvis får jag kanske göra det innan jag lämnar. Som det ser ut nu så har jag en vecka till säkert men när jag pratade med Sue så sa hon att det ser rätt ljust ut att jag får stanna touren ut. Så jag hoppas på det! Vara envis, kämpa och positiv mer kan jag ej göra..Med den inställningen hoppas jag på det bästa!

Tänker på er alla och Grattis Ellen i efterskott, kan inte fatta att du blivit 15 år!

HA det så bra!

Kommentarer :

#1: maja

Hello sofie! Gott att det gick bra på Tingeling :)

Nu börjar jag få lite resfeber. vi åker ju på torsdag.. jag försöker att inte packa för mkt eller för lite.. samt dubbelkolla allt med mobiler och kontokort :).. o sen alla sevärdheter o subway o kartor... men det ska nog gå bra.. så länge jag inte dör.. som brukar vara min måttstock i livet hahah ..

Apropå rom så missa inte att åka till vatikanstaten.. sista söndagen i varje månad (kl 12 tror jag) talar påven till folket... ett kul spektakel m massa rumäner och polacker bland annat :) Colloseum är också värt en sväng men det kostar.. guiderna är bra men talar rätt krass engelska... via del corso är huvudshoppinggatan med massa affärer (om ni ska ta taxi till shopping)... en väldigt god maträtt som jag saknar i sverige är pasta med lax, purjolök och en slags italiensk grädde.. bra pris och väldigt god om ni går på restaurang... gå på små gatorna... billigare o bättre.. Njut av en härlig stad! :)

puss o kram

skriven
#2: Sofie

Vad kul att få se Rom också och att du får vara med hela touren. Vi kan väl höras snart? Så himla längesen...

Kram

skriven
#3: Sofie

Tack så hemskt mycket för tipsen Maja. Försöker planera lite nu så vi hinner med så mycket som möjligt. Har ätit pasta och lax en gång och det var super gott! så det blir nog fler gånger=) Förstår att det är mycket för er nu innan ni kommer iväg. Men så planeringssam och ordentlig du är blir det nog toppen! Undra hur det hade varit du och jag tillsammans?? Det får vi testa någon gång! Ha det så bra! Klart vi kan höras Sofie, när skulle passa dig? KRamar

skriven
#4: Sirran

Ser underbart ut Soffan! Kul om du får stanna hela touren ut. Jag är hemma från tävlingen i Arizona igen. Gick helt ok, är dock helt slut. Ska ta en dusch och bege mig till det kära biblioteket för att plugga biologi. Lovet är slut, så nu är det allvar igen grrrr!

PUSSSS!

skriven
#5: Carin

Har varit o åkt lite skidor några dagar har knappt hunnit läsa igenom din blogg men tittat på bilderna iaf! Jättefina! Härligt med Rom! Kram

skriven
#6: Mamma

Instämmer med Sofie i gratulationerna till Ellen som fyllt femton år, Stort GRATTIS Ellen från oss i Bollnäs!

skriven

Kommentera inlägget här :