Här kommer lite bilder från Rom!

Peterskyrkan och Vatikanstaten . Kyrkan var enorm insides, den största jag sett, kändes större än Notre- Dame i Paris vilket folk inte är överens om vilken som är störst.


Spanska trappan samt Fontana della Barcaccia framför

Utsikt från Spanska trappan

Castel Sant´ Angelo

Bocca della Veritá (Sanningens mun)

Det sägs att den som sticker in sin hand i gapet, får den avbiten om han har begått mened som tur är slapp jag det=)

Vittorio Emanuelle II
 
Här har ni fått ett litet smakprov på Rom. Som ni kankse förstår så är det en väldigt trevlig stad!

Ha det så bra!
Kramar

Kommentarer :

#1: Sofie

Guud vad fint där är. Blir lite avis!

Saknar dig

skriven
#2: Maja

Ja det är verkligen vackert i Rom.. Det ser så varmt ut... Här i NY är vädret också varmt o gott..



Puss o kram



p.s gelato heter glass.. o visst är den grymt god :) d.s

skriven
#3: Mamma

Vilka fina bilder Sofie! Tänk att du får möjlighet att göra det du helst av allt vill nämligen resa och åka konståkning dessutom kan du försörja dig på det:) Njut av varje dag oavsett om du ser världens största och vackraste kyrka eller bara slappar på hotellrumet:)

Följer dig och glädjs med dig på din resa, kram mamma.

skriven
#4: Bea

guud vad roligt:) där var jag med för ett par veckor sedan med klassen. även jag fick behålla min hand;) ärligheten måste ligga i släkten=P

sköt om dig! kramar

skriven
#5: Bea

guud vad roligt:) där var jag med för ett par veckor sedan med klassen. även jag fick behålla min hand;) ärligheten måste ligga i släkten=P

sköt om dig! kramar

skriven
#6: Bea

guud vad roligt:) jag var också i rom för några veckor sedan. häftiga saker att se där:) och även jag fick behålla min hand, ärligheten måste ligga i släkten;)

sköt om dig! puss och kram

skriven

Kommentera inlägget här :