Milano

Då har jag äntligen gått igenom bilderna från Milano. Trots att Milano inte har så jätte många intressanta byggnader/kyrkor och sevärdheter så går det att ta bilder i massor ändå. Det tar sin lilla tid att gå igenom alla + att jag försöker skriva till alla bilder vad det är samt läsa lite om det så jag lär mig något (känns lite som skola och det är jätte kul) men det är det värt för annars kommer jag glömma vad allt är då jag är med om så himla mycket just nu.


Ska man beskriva Milano med ett ord så är fashion det rätta. Det kryllar av alla märkesaffärer och alla är väldigt stilligt klädda. Man kan även se en skillnaden på gymmet här i Milano från andra ställen. När jag var där i dag vid lunchtid kom alla killar/män i slips, körde ett pass och lämnade sedan igen i slips. Fanns många stilliga puddingar där=) Gallerian Vittorio Emanuel II är helt otrolig. Där finns alla märkes affärer och tom. kaféer av de olika märkena.


Gallerian Vittorio Emanuel II

En av världens vackraste och mest enorma kyrkor finns här i Milano, Duomo di Milano. Den är 157 meter lång och rymmer 40 000 människor- och därmed den näst största gotiska katedralen i världen, endast katedralen i Sevilla är större. Katedralen byggdes från 1300-talet till 1800-talet men har på ett sätt aldrig blivit färdig , då byggandet konstant fortsätter vilket man kan se. Jag har även sett en av världens främsta operascener, Teatro alla Scala som jag själv dock inte tyckte var så speciell. Samt slottet som kallas Castello Sfozesco som var enormt stort.


Duomo di Milano
j
Jag och Rie uppe i el duomo
e

Teatro alla Scala


Castello Sfozesco


Jag hade en lugn och skön sightsingdag i tisdags. Inget jäkt och stress utan jag och Rie (tjejen jag var med hela dagen) tittade runt, shoppade lite och bara njöt. I går tog jag det bara lugnt, sov bra, var på gymmet en sväng och hade en show på kvällen. Jag stannade sedan och åkte lite skridskor efter, jag ska visa Tingeling på fredag för våran manager. Det känns ok så jag hoppas det går bra. I kväll har vi en show. Nu ska jag och Anna in till stan en sväng och titta lite för här blir det väl mest fönstershopping...Eller jag hittade förresten 2 par skor som jag är jätte nöjd med.


Lite reklam för Disney han jag också med på gatan..

Ha det så bra alla!
Puss och hej!

Kommentarer :

#1: maja

Fasen vad härligt det ser ut .. varmt..:) Här är våren kommen med ministeg.. soligt men blåsigt och ganska kallt.. Vi är tio dagar i NY :) Ska bli så fantastiskt härligt... både att träffa syrran, semestra o byta miljö... men även att umgås m ricci 24.7 :D.. vi båda har upp överöronen m jobb o skola så det blir inte särskilt mkt tid över nu på vardagarna... engelskan i skolan är väldigt rolig men svår... trodde först att jag inte ens skulle klara första terminen så att ta kandidatkursen sen kändes nästan omöjligt... men än så länge har jag klarat allt peppar peppar.. hårt jobb och positivt tänk tar en långt :) Eller vad säger du sofie propp :) Hoppas nu att det går vägen på tingeling och visa dem alla vem som är skridskoprinsessan :D Puss o kram

skriven
#2: Sofie

Låter så härligt med NY förhoppningsvis får ni härligt vårväder där med. Om inte annat en efterlängtad semester som ni båda verkar behöva, Passa på att njuta och ladda batterierna. Du har helt rätt inställning vilket kommer göra att du fixar det galant! Vi kör på det så hörs vi å ses snart. Längtar efter er! Ska bli så kul sedan att komma hem och visa alla bilder och bara prata i evigheter för det är vi båda rätt bra på=)Puss å kram

skriven

Kommentera inlägget här :