Min dag i dag=)

Ja i dag är det ju faktiskt min födelsedag..Kan inte riktigt fatta det dock för det känns inte så..Dagen har inte börjat så bra..Bussen åkte ifrån mig och Wendy från hotellet till showen..Vi fick ta en taxi som körde i illfart genom Brassil och det var inte lätt för sjukt mycket trafik..Han körde på spårvagnsbanan för att slippa trafiken sedan kom han tydligen in på en enkelriktad gata och blev stoppad av civilpolis..Vi sa att detta hinner vi inte vänta på så vi betalde, tackade och sprang sedan till ishallen som då inte var så långt borta..Uppvärmd när vi kom fram! Dock kom vi fram före bussen..Men man vill inte vara sen för då får man böter. Wendy sa att jag hade tur förra gången i Malmö när jag var sen och slapp betala..Är ju aldrig kul att betala men framförallt pinsamt när man är ny som jag och jag vill ju så gärna stanna. Sedan hade jag ju en incident förra veckan med hatten i fisk som jag glömde, jag fick böter på 5 dollar för det. Det var någon som såg det för sent precis när vi skulle åka ut på isen. Fast alla sa att det är lugnt, kan ju hända alla..

Jag hade det iaf jätte bra i Paris, viken otrolig stad! Jag bloggar om det senare när jag får tid och då kommer bilder med. Har så många helt underbara! När jag kom tillbaka i går kväll från Paris var jag helt slut men det var sista kvällen med de ryska åkarna (de är 5 st som lämnar pga av att de inte har visum att vara i Europa) så det hade lite avskedsfest. Efter lite övertalning av Anna följde jag med ut (jag ska få massage för det så det ser jag fram emot idag=)) Vi firade även lite för att det blev ju faktiskt min födelsedag medan vi var ute..Det var kul men är ännu tröttar i dag...Var även stressad för att kanske bli inputtad i nya nummer. ( De kan lätt göra det utan att man har haft så mycket träning..) Men jag har nu precis fått reda på att de ska lära mig Dvärgarna på golv denna vecka sedan ska vi ha träning nästa vecka. Jag ska studera videon så mycket jag kan själv. Antagligen kör jag på med samma schema denna vecka. Det känns bättre nu så jag kan varva ner lite..Är det något jag lär mig här är det att man måste ha ögon och öron överallt och man måste vara super effektiv och planera massor för att få till det. Man vet aldrig vad som väntar..Så lätt att bli uppstressad. Men där emellan får man vara med om helt fantastiska saker som Paris tex.

Nu ska jag bara klappa mig själv på axeln och säga härligt jobbat Sofie! Jag ska försöka varva ner och njuta av allt jag får vara med om, för tänker jag efter så är det rätt otroligt allt!  Det är min dag i dag och den ska sluta bra! Tack för pressenten familjen! Önskar att ni kunnat få vara med där, du hade gillat det mamma!

Känns som att jag kan skriva en bok om allt jag är med om, hur mycket som helst att skriva och berätta. Lätt att jag blir långrandig..Men försöker alltid skriva mitt bästa. Blir glad att höra att ni gillar min blogg så därför försöker jag lägga ner lite tid på den med bilder och så. Fortsättning följer!

Kramar på er alla!

Kommentarer :

#1: Sofie

Grattis Sofie!

Hoppas dagen slutar barrte an den borjade... :)

Kramar

skriven
#2: Mamma

Mamma säger också det då "bra jobbat Sofie".Hoppas din födelsedag slutar bättre än den börjat:) Kul att Parisresan blev så lyckad, hade gärna varit med:)Försök att varva ner nu och njut av din kväll, det är du värd. Allt ordnar sig bara du är cool.

Åter igen Grattis och kram från mamma.

skriven
#3: Sofie

Tack från er båda! Ja jag ska bara njuta i kväll! Vet att det ordnar sig. Så mycket jag varit med om nu har hjälpt mig att lära mig att jag kan fixa det mesta..Puss på er!

skriven
#4: Maja

Grattis grattis grattis... Du är fantastisk sofie.. glöm ej det :)

Puss o kram från maja o ricci

skriven
#5: Bea

grattis i efterskott kusin:)

hoppas allt går bra för dig, det låter så iaf=)

puss och kram

skriven
#6: Carin

Ja jag har ju redan gratulerat dig så jag skriver i stället att din blogg är jättebra! Du skriver bra och den är intressant att läsa! Ögon o öron överallt är bra att lära sig att ha, att planera o strukturera och även varva ner när det finns möjlighet till det! Du är jätteduktig! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :