Rom vilken stad!

Ja gud vad jag älskar Rom, tror det är min favorit stad hittils. Så himla mycket att se, man skulle kunna vara här i evigheter och ändå inte hinna se allt. Vi har ju inte jätte mycket tid men jag har ändå fått till det riktigt bra och sett det mesta jag ville se.

Här följer lite redogöring av veckan:
Vi kom hit måndag eftermiddag, vi startade direkt med sightsing. Vi tog en en hoppa på-hoppa av buss att börja med och det var ritkigt bra. Eftersom det är mycket att se och vi var trötta + inte har jätte mycket tid var det en bra start. Det var jag och Anna som gjorde det + ett gäng till som vi mötte på bussen, (är inte det roligt , var vi än gör träffar man alltid på någon annan från Disney, spelar ingen roll att vi är i miljonstäder..) Vi sightsade fram till kvällen och åkte sedan till hotellet som visade sig ha pool, bastu och turkiskt bad. Vi bestämde redan då att där ska vi vara Tisdag kväll efter en hel dags sightsing och så blev det. Vi han med att se jätte mycket och även att relaxa på kvällen.

Onsdag blev en lugn dag på hotellet, var till gymet, handlade mat, tvättade och gjorde ingenting, (lite normalt vardagsliv får man väl ha här med trots att det är så mycket annat som lockar).

Torsdag sigtsade vi ännu lite mera med Annas föräldrar då de är här och hälsar på. Avslutade dagen med middag på en mysig resturang för att sedan springa till metron och ta oss till ishallen och showen. Så mycket att se att vi höll på att missa tiden men som tur är han vi i tid, hela 5 min marginal innan samlingen. Showen gick bra och även min träning efter för Tingeling. Förhoppningsvis ska jag visa Sue nästa vecka igen och sedan hoppas jag på att få göra det. Har nu 3 veckor kvar innan touren är över. Kan ni fatta?

Fredag hade jag planer på att se staden en sista gång då det var så härligt torsdag och jag hittade en plats jag ville tillbaka till. Men när solen lyste med sin frånvaro valde jag att ta en till hotelldag. Var på gymet och sedan badade vi i poolen jag och Charlie och blev jätte rena och fina. Sängen efter det hade varit toppen men nu är det show som gäller. Tur att det är kul så det inte gör något att jag är trött, Kommer dock sova rikgit gott i natt!

Fontana di trevi

Det sägs att första gången man kastar ett mynt i denna fontän kommer man att komma tillbaka till Rom och andra gången betyder det att din ösnka uppfylls. Något som är säkert är att jag kommer att komma tillbaka! Då får jag göra resten som jag inte han med denna gång. Detta var nog en av mina favoritplatser. Här hade det jätte god Helado som betyder glass för er som ej vet. Mer bilder kommer senare. Som vanligt har jag hur mycket bilder som helst. Tack för allas stöd! Kram på er!

Kommentarer :

#1: Agneta

Vad roligt att du fick stanna hela touren ut! Kan du inte slänga i fler mynt och önska att du får med dig reskompisar nästa gång? Kramar Agneta

skriven
#2: Sofie

Ja jag är verkligen glad att jag fick stanna hela touren. Kanske var myntet som gjorde det för det var dagen innan jag kastade i det innan jag fick beskedet=). Det ska nog inte vara så svårt att få med reskompisar för visar jag bilder från Rom vill nog alla åka hit! Konståkning som gäller för fulla muggar nu antar jag? Jag har inte sett mycket..=( Ha det så bra och hälsa alla! Kramar

skriven
#3: Mamma

Oh vad härligt det låter! Skulle så gärna velat vara där... Instämmer med Agneta - Hur många mynt har du? Släng i alla!:)

Hälsa Anna med fam. skulle varit kul att träffa dom. Ha det fortsatt bra i Rom och lycka till i Turin sedan. Vilken höjdare om ni får till det med skidåkning! (men var rädd om benen:))

Kram mamma.

skriven
#4: Carin

Tack för att du förklarade vad Helado var för något!! Unna dig mycket Helado då !! :)(trodde ju det var ngn slags sprit innan..) tycker jag!!! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :