Temple Square

Söndagen började vi med att gå i kyrkan. Mormonerna kommer härifrån och mormon tabernacle choir har konsert varje söndag vilket är en tradition som hållit på sedan 1929. Vem som helst får komma och det är alltid direktsänt i TV, de har sänt över 4100 program. Det var pampigt och de sjöng väldigt bra. Det var en underbar dag, kallt ca 0 gradigt, solen sken och det var vitt på marken, en underbar morgon. Det fick mig att tänka på julen och längta dit. Vi åt sedan en god frukost, strosade runt lite på det mysiga shopping centret och njöt av vädret för att sedan vara redo för de 2 sista showerna här i SLC. Det gick bra. På kvällen åt vi middag på appelbies vlket var gått sedan sååg vi filmen 2012. Det var helt ok. Inte den allra bästa utan kändes lite falsk för mig. Det handlade om vad som kommer att hända 2012 att jorden går under..Det var en skön avslutning på en bra dag. Fick dessutom beröm för mitt tingleing nummer från lördagen vilket var, det bästa jag gjort sa det..=)

Nu sitter jag på flygplatsen och är på väg till Kearney i Nebraska och resan fortsätter…Tack för denna vecka.

Här är lite bilder från Temple square.


Inne från konserten
 jesus krubba och snö och kallt = julkänslor!

En bild från shoppingcentret.

Kommentarer :

#1: Agneta

Vilken kyrka! både utanpå och inuti. Lite annorlunda mot vad vi har.

Snö det har jag också sett. Var i Skövde i helgen. Hanna, Malin E och Helena tävlade. Men i Skåne är det barmark



Kram Agneta

skriven
#2: Mamma

Pampigt med en bra konsert i en sådan kyrka och lite försmak på julen också då.:)

Alltid kul och uppmuntrande med beröm. Bästa hit tills och med nya skridskorna!! :)

Kramar från ett riktigt grått Bollnäs och en nyvaccinerad mamma.

skriven
#3: sirran

ojoj, snö! ja det var längesedan man såg! Snackade du med någon mormon då? puss!

skriven
#4: sofie roberg

Ja det var allt mysigt och kul att se konsert och få försmak av julen..Ja det var väl många mormoner där men jag pratade inte direkt med någon..kram på er!

skriven

Kommentera inlägget här :