Försovit mig…

Ja i dag försov jag mig..Jag kom tillbaka till hotellet efter första showen vid 14.15, solen sken och det var underbart väder så jag bestämde mig för att käka lunch vid poolen och ta en tupplur där. Bussen skulle sedan gå igen 18.00 för kvällens show. Jag var super trött så gick upp till rummet vid 16 och bestämde mig för att sova riktigt i sängen en stund för att överleva kvällens show. Somnade 16.20 och hade ställt klockan på 17 för att ha tid att i lugn och ro äta och göra mig klar. Men klockan ringde aldrig så när jag vänder mig om och ser att klockan är 18.20 får jag panik, bussen har gått. Snabbt på med kläderna och ringer en taxi för att hinna till showen som börjar 19.30. När jag kommer ner har inte taxin kommit men jag får syn på Katrin (hon som betalar ut lönerna) och kan få skjuts av henne ist..Hon berättar då att bussen aldrig hade kommit så alla hade fått tagit shuttles så hon sa att jag bara skulle säga att jag blev kvar så jag slippen fine. Ja vi måste checka in en timme innan varje show annars får vi böter. Vi har även notes en timme innan showen men denna gång hade vi inga så det var bara uppvärmning 45 min innan show och det han jag till så jag klarade mig bra=) Försov mig rätt dag kan man säga..Nu känns det riktigt bra för jag har ju först vilat i solen och sedan sovit ordentlig middag i 2 h.. Nästa gång ska jag dubbelchecka så alarmet verkligen är på för det hade kunnat sluta riktigt illa..Showena har gått bra här. Vi har även Tony Paul här så det är extra parträning denna vecka för honom. Jag och Matvey har haft en egen islektion vilket var jätte bra. Vi har fått ihop Aurora och prins Philip programmet nu och Tony hjälpe oss med lyft vi kan göra. Vi har en plan A och B nu (ett lättare lyft vi kan göra till början medan vi tränar in det svårare). Så nu är det bara träna och nöta på så vi förhoppningsvis kan göra numret i framtiden. Det hade varit jätte kul! Utvecklingen går åt rätt håll=)

Kom precis hem vrålhungrig då jag inte han äta middag och tur har jag då min roommate hade lagat japanskmat och frågar om jag vill ha då hon lagat för mycket, kan det passa bättre?! Det var risnudlar med kyckling, stekt ägg och grönsaker, mm. Nu ska jag sova så jag inte försover mig igen, 3 shower i morgon varav att jag är tingeling i den sista..Trevlig helg på er alla i Sverige!

Kommentarer :

#1: Mamma

Snacka om tur i oturen att lyckas sova över rätt dag..:)

Blev så snopen idag när jag läste Bollnäs Nytt. Ge aldrig upp! Med flitigt arbete och envishet kommer man dit man vill förr eller senare. Mitt tips: Var envis och ge inte upp i första taget, det gäller allt här i livet. Det är nyckeln till framgång! Tipsare Sofie Roberg. :)

Idag har vi varit på Höghammarhallen hela dagen. Det var DM i bänkpress. Pontus vann sin klass plus att han fick pris som bästa ungdom i tävlingen :)

Kram Mamma.

skriven
#2: sofie roberg

Ja mitt tips är ju faktiskt helt rätt, ska försöka tänka på det själv i dag då jag fortfarande är trött och energin lite låg..Måste ju leva upp till det jag säger. Vad kul för Pontus, nu får du vara stolt mamma! Snart ses vi=) puss

skriven

Kommentera inlägget här :