Oakland...

Ja då har jag kommit fram till Oakland som är ett riktigt getto..Ja de säger att man inte ska gå själv så det är mest bara stanna på hotellet som gäller eller åka shuttle om man ska någonstans men det gör mig inget faktiskt för det är bara 15 min från San Francisco så där var jag hela dagen i går med Allison. Det var jätte härligt! Först strosade vi runt på Fishermans Wharf, var på natt tour till alcatraz ( ett gamalt fängelse på en ö för er som ej vet, vilket är jätte känt.) Det var jätte bra! Man såg SF från havet och golden gatebridge vilket var väldig vackert! Sedan mötte vi upp med Allisons kusin och pojkvän som bor i SF för drink och mat. Vi var på hard rock cafe och hade en drink där, för att sedan ta oss till north beacäh som är ett italienskt kvarter och åt middag där. Det var jätte mysigt..Så bra med männsikor som känner tll staden för då kommer man till ställen dit alla turister inte hittar vilket är kul. SF var en jätte härligt stad och jag kan knappt vänta tills familjen kommer, då ska vi verkligen utforksa staden på riktigt..Detta var bara ett litet smakprov för mig..

Som sagt det var en jätte lyckad dag i går så i dag har jag bara gjort ingenting och det har varit så skönt. Det har spöregnat hela dagen och blåst så man ville inte gå utanför dörren. Vi hade tänkt åka till SF igen men det blev en sväng på wallmart ist och det räckte bra det med.Vi får se om jag åker in i morgon en sväng annars kommer jag ju som sagt tillbaka till SF snart igen=)

Här följer lite bilder från SF.

Redo för sightsing...
  
Fishermans wharf
SF

Alcatraz island
  


Kommentarer :

#1: Maja

Shit vad coolt med alcatraz... Det ser man ju mest på film annars :)



När vi var i NY så var där en amerikanske guide som rest världen runt (bland annat lund, luleå) och som sa att det är tre städer man ska se i USA... NY,SF och New Orleans..



Nu har du gjort två :) Ska du nåt till New Orleans med showen?



Nu är det en vecka kvar tills vi sticker.. 2 1/2 vecka med sooool o värme... så gott..längtar.. här i hbg är snorkallt nu :/



puss o kram



Puss o kram

skriven
#2: sofie roberg

om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt inte koll om om vi ska till new orleans men tror inte det. men som sagt man vet aldrig..



här är också kallt och ruggigt nu, sommaren är slut och ett bra tecken på det är att sofie precis ätit havegrynsgröt till frukost för förta gången..=)

vad härligt med semester, thailand är ett ställe jag också vill till men det kommer väl..=P



ta hand om dig maja och kämpa på i skolan det sista nu.



puss kram

skriven

Kommentera inlägget här :