Beslut om framtiden...

Jag känner mig så himla motiverad och laddad för att göra show och för att utvecklas mer här inom Disney. Så kul nu när det äntligen börjar hända grejer och jag ser resultat av mitt jobb jag lägger ner. Det ligger till stor grund för mitt beslut jag tagit för framtiden. Judy "the big boss" är här denna vecka och vi har alla haft contract talk med henne där man talar om hur man trivs och om sina planer för framtiden. Jag sa att jag vill stanna nästa år och tror att detta är den rätta showen för mig. Hon höll fullständigt med mig. Det finns så många möjligheter i denna show så det är helt klart en av de bästa trots att jag inte sett de andra. Jag trivs så bra med Sue med som är PD och det är viktigt. Jag känner att jag har så mycket mer att utveckla och är inte färdig med detta än. Jag kommer ångra mig senare annars. Skola och allt finns alltid kvar. Skriver jag på ett kontrakt till för denna show innebär det att jag kommer att tillbringa ytterliggare ett år i USA dock helt andra platser. Som det ser ut går kontraktet från slutet av august till april 2011.

USA är ett bra ställe för att ha möjlighet att träna och utvecklas då det inte är lika många shower/vecka här som tex Asien och Europa + att det alltid finns mycket extra is för att träna vilket är svårare på andra tourer och jag behöver is för att kunna träna! Visst är det kanske roligare att resa till mer intressanta länder men den möjligheten finns alltid kvar. Ett alternativ är att göra breakwork igen över sommaren som jag gjorde förra året då uppehållet är ganska långt. Det är show i gång i Japan, Mexiko, Australien, Syd- och centralamerika över sommaren. Dock blir det nog i sluet av sommaren som sist vilket betyder att jag kommer vara i väg bästa tiden av sommaren och hemma mest under våren. Någon som vet hur väder är i dessa länder över sommaren?? Jag sa att jag är intresserad för Judy kan ändå inte lova att man får breakwork sedan får jag besluta hur jag vill göra. Det är svårt, på ett sätt skönt att vara hemma hela sommaren om jag  sedan ska i väg igen samtidigt är det en möjlighet att på resa mer, se andra shower och tjäna pengar samt hålla formen för show. Ja det är alltid för och nackdelar med allt...Som tur är behövs det inte beslutas än men det bör börjas tänkas på..Ni kanske har förslag/råd att komma med vilket jag gärna tar emot!

Hemskt ledsen att det blev ett långt maffigt inlägg men vill dela detta med alla och gärna få råd och disskutera med er. Ni alla kära vänner och familj betyder så mycket för mig så det är helt klart lite svårt att ta detta besluten då det betyder att jag inte ser er så mycket jag vill..Men jag tänker alltid på er alla och hoppas ni finns kvar och väntar på mig och förhoppningsvis får vi bra tid tillsammans innan jag reser igen..Jag tror man ska följa sitt inre och det säger att jag ska fortsätta jobba för Disney. Jag är dum om jag ger upp nu trots att det ibland kan kännas tufft..Som när Matvey tränar med mig och ag jkänner mig dum än dummast. Men jag har bestämt mig för att fortsätta kämpa och ta vara på hans hjälp. Ett stort tack för det Matvey! Jag ska komma dit jag vill en dag! Efter mötet i dag vet jag att jag har möjlighet till det om jag fortsätter som jag gör.

Så nu måste jag sova så jag orkar upp i morgon och forsätta min träning mot målen jag har..

Tänker på er alla!

Kommentarer :

#1: Mamma

Helt rätt Sofie! Du ska gå på din känsla så blir det rätt och som du säger gör du inte detta nu så kommer du att ångra dig sedan.

Känns ju lite gruvsamt att du ska vara borta så länge...men vi kanske kan komma och besöka dig igen... :) Sedan har du ju så många vänner i USA också så det blir säkert bra.

Framförallt blir det skönt för dig att Du redan tagit beslutet. :)

Massor av kramar från en som saknar dig väldigt mycket... :)

skriven
#2: Maja

Gå på magkänslan sofie! Innerst inne vet du exakt vad du vill...



* I Japan är vädret ganska olikt från norr till söder. söder har regnperiod i juni och juli.



* Australien har alla väderlekar från öken sandstormar, cykloner och snö.



* Sydamerika och centrala amerika skiljer sig också beroende på var man är, men i regel är det regnperiod på sommaren. Men det är varmt (fr. 18 grader).



puss o kram

skriven
#3: Sofie

Vad skönt att du tagit ett beslut och att du vill stanna i USA! Jag tycker att du gör helt rätt som gör det som känns bäst. Jag saknar dig. Alldeles för längesen vi hördes...

Kramar

skriven
#4: sofie roberg

tack för era kommentarer. Som sagt skönt att ett beslut är taget sedan har jag tid att fundera och planera sommaren. Jag tror vi har show i Memphis sofie nästa år så då räknar jag med att träffa dig!=)puss

skriven
#5: Siri

Soffan! Klart du ska vara kvar! Jag tror att du ska ta vara på alla tillfällen när det gäller konståkning. Du har ditt hjärta i sporten, och du vet att dina nära och kära alltid finns kvar för dig. Ja, Asien är inte dumt, men tänk Australien eller Syd Amerika? ojoj, vilka alternativ!

skriven
#6: Bea

Å vad roligt! Självklart ska du fortsätta. Kära värld, du har ju jättemånga år att spendera hemma! och bollnäs är ju ändå inget speciellt egentligen;) Samtidigt vill vi självklart ha dig hemma, men att se dig utvecklas och göra det du vill och är väldigt bra på känns också mycket bra!:) Hoppas vi ses en sväng när du kommer hem iaf, om jag blir kvar i norge får jag se till att planera en hemresa då vi kan ses!:) Sköt om dig! Kramar Bea

skriven

Kommentera inlägget här :