Vilken show….

Ja i går hade jag nog min livs show, skratt mässigt iaf..Jag var Merry wheather en av de 3 faries i Aurora, (den blåa) och jag ägde showen! Jag var så förväntansfull och lite nervös då det var första gången, man vill ju göra bra ifrån sig då.. Jag hade verkligen studerat min dialog och tränat på att gå som en gammal dam (ända jag kommer ihåg som Sue, pd:n sagt är att en fairy glider aldrig på skridskorna utan de går bara och det var allt jag försökte göra). Men jag fick lite annat att tänka på med då jag först satt min hatt bak och fram så i stället för att ha svart hår så hade jag 2 svarta bollar i sidan..Vi fixar till det men då kommer nästa problem -jag håller på att tappa hatten bakåt så det du ser är en hatt på sniskan och min prostatik mask så det ser ut som jag har en enorm panna. Jag försöker strunta i det och bara göra mitt bästa men det är så svårt för alla bara skrattar..( de andra faries och Aurora kan inte titta mig i ansiktet för då vill de bryta ut i skratt totalt). Det ända som hörs backstage på alla crews radios är -hjälp merry wheather och massa skratt. Efter att jag är klar asgarvar alla åt mig och jag får höra från crew vid soundbord att all publik vek sig av skratt likaså sa Johan som också tittade att alla i publiken runt omkring honom garvade. Det ända jag hör när jag lämnar isen är alla i fisk numret som står och ska ut asgarva (där jag normalt brukar vara och där är tyst då musiken börjar direkt efter faries). Ja gud vilket show säger jag bara, vi alla har nog aldrig skrattat så mycket…Fick dock i dag ändå en note, bra jobbat Sofie som merry wheather förutom hatten och lite skratt..Så jag får väl bjuda på detta och vara glad för att det gick bra ändå och förhoppningsvis går det bättre nästa gång..Det var hur kul som helst och kan knappt vänta tills jag får göra det nästa gång.

Ledsen att det blev långt men jag bara måsta få berätta detta och svårt att hoppa över några detaljer..Är nog ändå inte lika roligt att läsa om det som att vara med om det..Men titta på bilden nedan som är på Aurora och de 3 faries och föreställ er…

 
Bilden är från förra året med min finska kompis Anna som Aurora.

Kommentarer :

#1: Maja

Haha askul.. kan riktigt se det framför mig :) Detta var ju bra då ett skratt förlänger livet ...



Jag är jättesjuk.. o har tillråga på allt ögoninflammation så imorse var jag blind... blä..inte roligt.. men det går över..



puss puss

skriven
#2: Mamma.

Ja Du har tydligen förlängt livet för alla där i ishallen :) Bra jobbat att ändå få en positiv note, då klarar Du det mesta nu :)

Njut nu av att få umgås med Siri och prata svenska :)

Ha det så kul tjejer, hälsa Siri så gott från oss i vackra vinter Bollnäs :) Kram mamma.

skriven
#3: Agneta

Jag skrattar här hemma när du berättar. Hur kul kan det då inte ha varit att se det live?



Kramar Agneta

skriven
#4: Matvey

16 fishes was crying and laughing) =)))) in a backstage..... Ahahaha.

It was so funny, sorry, i know, i was laughing so loud

skriven

Kommentera inlägget här :