Äntligen hemma!

Ja då har jag äntligen kommit hem efter 50 timmars resande. Usch säger jag bara, värsta resan hittills! Mitt flyg till New York var försenat på måndag kväll så jag missade flyget till Sverige. Det gick inte fler flyg så vi fick vänta tills i går kväll och flyga via amsteram till sverige. Skulle egentligen inte få någon ersättning alls men jag hade tur och träffade några andra svenskar som fick ersättning då deras försening berodde på mekanfel och mitt bara på väder. Vi fick då hotell där vi sov några timmar, (dock utan packning och inga rena kläder eller något) innan det var dags att resa igen. Som plåster på såren fick vi flyga buisness då det var ända som fanns och det var en klass för sig! Maten jätte god, super bra service och säten som sängar..Det gör jag gärna om!

Nu är jag helt slut och vill bara sova men det får vänta. Det är brorsans 18 årdag i dag så han har fest. Ett stort grattis önskar jag dig och hoppas vi får trevligt  i kväll!

Ja då är det över!

Japp nu är alla shower avklarad och mina 3 veckor i sydamerika har kommit till sitt slut. Det känns helt underbart! Jag är så redo att lämna nu, trött på detta fängelse och allt där till men har varit väldigt kul!

Längtar så till att jag är hemma och som det verkar får jag njuta av svensk sommar=) önskar flygplanet kunde flyga mig direkt hem så det inte behvde ta mig 24 h...men så är det..

Kan inte bli ett bättre avslut på denna tid, jag och Lea min rumskamrat (en jätte gullig tjej från Canada) sitter och dricker sangria och tittar på blades of glory, vilken film säger jag bara! Har redan fått många goda skratt!

Ses snart i Sverige!
Tyvärr blir det bildlöst från denna tid, ska nu gå över och ta bilder från ej tjej men hinner inte läggga upp några så det blir senare..sorry..men en iaf, jag och leah dricker sangria en annan kväll denna vecka...

Sista dagen..

Ja det är helt ofattbart men i morgon är det sista dagen i Caracás innan det är dags för hemresa. Vi har 3 shower sedan reser jag 4.30 natten till måndag för att vara på arlanda 9.30 tisdag. Snacka om att jag kommer vara slut..Jag är redan helt död men nu är det bara att bita i hop och klara det sista. Ska bli så skönt att komma hem. Kropp, mage, fötter, ansikte ja allt behöver vila och komma i från fängelset...Ja det är verkligen som fängelse eller som att vara kändis. I morse när vi skulle åka var det extra säkerhets kontroller och massa soldater överallt med gever. Tydligen bor en president från något land på hotellet så det är extra strikt nu. Fast det har varit tufft att vara här har det varit väldigt kul och jag är många erfarneheter rikare!

Nu ska jag sova några timmar innan det är dags igen...hoppas ni hade en bra midsommar alla och det låter toppen om sommaren äntligen har kommit till sverige!

What a day....

Ja det kan man säga om gårdagen! Började ju så bra med att solen sken men jag han bara vara ute i 5 min innan det  mulnade på och sedan blev det världens regn/blåst och åskväder. Man såg ingenting så mkt det regnade och hela huset skakade av åskan..Det var inte att leka med så blev ingen bränna för min del..folk kommer fråga om jag varit på island ist för sydamerika när jag kommer hem men det får jag ta..Förhoppningsvis är det dags för lite sommar i sverige så jag får det iaf...

Gårdagens show var ingen hit- Vår buss gick 17.30 från hotellet för att ha en show 19.30 men det var sådan fruktansvärd trafik att vi kom fram prick 19.30...Kan ni fatta, men tro det eller ej efter snabba ryck var showen i gång 19.50 och allt var som vanligt, det kallar jag professional! Det är en softboll turnering här nu och tydligen skulle presidenten Hugo Chaves titta på det så en motorväg var avstängd för att eskortera honom dit. Ja trafiken kan man inte riktigt lita på här, den är galen...Den värsta resan hittills och ytterliggare ett tecken på att allt är möjligt här..Har för övrigt varit skottlossning 2 gånger på köpcentret intill hotellet (enda platsen vi är tillåtna att gå till så det varnar extra för att vara försiktiga). Annars har det väl inte hänt så mkt annat utan det är mest show och jobb men det är kul och går bra!

Ledsen att det inte kommer bilder men väntar på att ta alla bilder från en tjej som jag varit med så det kommer senare!

Jag får önska er alla en mycket trevlig midsommar! Själv blir det inget firande utan bara show. Men det går ett år det med..Nog för att jag allt kommer sakna det..Kommer aldrig glömma fjolårets midsommar..=)

Sol, sol och mera sol!

Ja i dag skiner solen för första gången sedan vi kom till Caracás..=) Kan ni fatta vad jag blev glad när jag vaknade...Typiskt att det är show i dag men som tur är inte förren i kväll så jag ska skynda mig till poolen för att få några solglimtar.

Jag har annars haft 2 sköna lediga dagar, jag var tröttare än jag trodde..Så måndag var bara lugn och skön, lite tjejparty på kvällen som var trevligt. I går var det dags för mathandling och det är ju en grej i sig själv..=p efter det var vi några som åkte i väg upp på bergen i cabelcar och såg på utsikten över Caracás. Det var pampigt och fint, jätte stort! Väl uppe på toppen var vi mitt i ett moln så man såg nästan ingenting. Men det var kul att komma i väg från hotellet=) På kvällen var det sedan ost och vin party. Det är verkligen en trevlig grupp så det var toppen!

Som sagt det närmar sig slutet nu..5 dagar av show kvar innan hemresan.

puss på er alla!

P.S Magen har blivit mkt bättre så det är skönt!

Sol, sol och mera sol!

Som sagt det närmar sig slutet nu..5 dagar av show kvar innan hemresan.

puss på er alla!

P.S Magen har blivit mkt bättre så det är skönt!

Magproblem..

Ja under natten är det många som har fått magproblem. Själv var jag uppe 3 gånger mellan 5-8 i morse men mår hyfsat ändå nu, har kunnat äta frukost och så..Tror det kommer från company meal vi alla fick i går. Sedan är det ju så fruktansvärt varmt att man svettas sjöar...Försöker dricka massor men svårt att få i sig tillräckligt. Det är nu 2 shower kvar sedan har vi 2 lediga dagar, jippi! Allt går bra och börjar komma in mig nu i showerna. Fortfarande inte klockrent, alltid något jag gör fel men det är jätte kul i varje fall! I ett nummer får jag åka ner för en lång typ rutchkana och landa på isen, skulle ha sett mig första gången, livrädd och armarna i kors som en vattenrutch men nu går det fin fint!

Hoppas ni alla har haft en bra helg och såg det fina bröllopet, kan tänka mig det var vackert!

puss på er!

Premiär i morgon!

Japp i morgon drar det i gång på riktigt med show. Vi har hela 3 st och även 3 på söndag så med andra ord en 6 pack som vi kallar det.. Vi hade en run thru i dag med kostym för oss nya. Var sedan meningen att ha en riktig techrun för alla med kostyner och allt men vi han bara ha första halvan sedan var de tvugna att bryta. De hade målat där inne och det var alldeles för stark lukt så det var farligt. En del började må dåligt. De vill hellre att alla är friska och krya till i morgon, PD:n tycker showen ser bra ut så vi ska inte vara oroliga sa hon. Själv gick det sådär för mig, absolut inte perfekt , helt annat i kostym men det är bara lite vana som behövs så ska ändå bli kul. Jag vet att jag kan! Tänk inte för mycket Sofie!

Hoppas ni alla mår bra och att Viktorias bröllop blir fint i morgon. Titta åt mig med! Hade velat se det!

Första dagen på is...

Ja då har vi varit på is för första gången i dag. Det kändes bättre än jag trodde det skulle göra och fötterna gör inte allt för ont utan mer trötta av att ha haft skridskorna på en hel dag. Vi har jobbat genom alla nummer med alla i dag och det är skillnad på is gemfört med golv! Det känns rätt bra, nu är det mest bara nöta och öva mer så det sitter. En del steg är väldigt kluriga och snabba så mkt att träna och komma i håg. Men vi alla fick åndå beröm att vi gjort bra i från oss för att vara första gången så får komma i håg det.

Nu blir det en efterlängtad dusch, helt sjukt varmt i ishallen..Sedan ska jag kolla på lily och stich ( har aldrig sett den Disneyfilmen så det kan vara bra då den är med i showen).

Natti natt på er alla!

Fängelse...

Ja det är nästan så det är för oss här i Caracas. Vi har haft flera säkerhetsmöten och amerikanska ambassaden har varit här och informerat.  Det mördas 47 människor från fredag kväll till söndag morgon varje vecka..I snitt tror jag 16 000 männsikor per år. Man får inte gå ut med några smycken, klocka, telefon, dator eller liknande och man måste ha långa byxor, inga tecken på att man är turist. Vi har security vakter med oss hela tiden som följer oss om vi ska någonstans. Vi måste skriva under papper på när vi lämnar så de har koll. I går när vi skulle handla mat åkte vi i 3 minibussar med vakter, de ledde oss in och ut i affären. Det hela tog oss nog 3 h..Trafiken är enorm...Det var nog min värsta mathandling jag varit med om...

I dag har vi haft reharsals med alla på golv och i morgon drar det gång på is. Vi får se hur det går..Först har vi kostym provning.

Ledsen att det inte kommer bilder..Som sagt min kamera är inte den bästa men jag ska ta bilder från andra så det kanske kommer så småningom. Här är iaf en bild från internet över Caracas. Det ser ut ungefär så, massor av hus och berg överallt. Det är väldigt fint. Resan från flygplatsen var jätte vacker med allt grönt och alla berg man såg.

Puerto rico..

San Juan som är huvudstad i Puerto Rico är helt underbart, jag älskar detta land och kommer definitivt komma tillbaka! Människorna är hur hjälpsamma som helst och vill bara väl och stränderna underbara! Vi hade tur och fick hela fredag och lördag ledigt tackvare att vi var så snabba att lära oss (återstår att se hur mkt vi kommer ihåg när det är dags för is…=))

Fredagen hyrde vi bil och åkte till en annan strand som var jätte vacker. Sedan på kvällen när mörkret fallit gjorde vi en kanottur där man paddlade till en lagun. Det var en jätte mysig paddling, vattnet var helt blankt och massor av träd runt den lilla “vatten stigen” man paddlade på, läskigt med då an inte såg någonting... Det finns bara en enda väg in till lagunen vilket gör att en speciell bakterie kan leva där. Den gör att allt som rör sig i vattnet ser ut som kristaller, skit höftigt! Det finns 5 laguner i världen och 3 av dem är här. Det var en toppen dag! Under Lördagen var vi in till Old San Juan som är en jätte mysig del. Gamla fina hus med många mysiga butiker. Sedan stranden ett tag  (måsta ta vara det sista på havet…) på kvällen åt vi middag på en mexikansk restaurang, jag älskar mexikansk mat och Margheritas! Så vi fick allt till några härliga dagar trots allt jobb..Nu är det fokusera igen som gäller då det snart är dags för träning och show..Men först en ledig dag innan det drar i gång!

Skickar här över lite sol och värme till er alla i Sverige för det vet jag att ni saknar…=)

Caracas, Venezuela!

Ja da har vi kommit fram till caracas i Venezuela. Har haft jatte daligt internet men nu verkar det funka sa kommer ett inlagg om vad jag gjort de sista dagarna vi var lediga i Puerto Rico i morgon.
Vi bor pa ett 5 stjarnigt hotell men det ar jatte gammalt sa rummen ar sadar. Vi bor i jatte stora rum, vi har 3 sovrum, kok, vardagsrum och 2 badrum for 2 personer. Hotellet ar enormt och kan ta 10 min att ta sig nogostans. Vi har inga pengar da de ska vaxla at oss i morgon..Kunde dock fa mat i hotellbaren mot kort, tack och lov.. Annars ar det som fangelse for oss har. Far inte ga nagonstans utan security som foljer oss overallt. De stod och motte oss pa flygplatsen och ledde oss till bussen. Man kande sig som en filmstjarna..Vi vantar nu pa att ha security mote for att fa reda pa vad som galler sa vi far se vad vi kan gora..Aterkommer forhoppningsvis mer ofta om hur jag har det i mitt "lilla" fangelse..
Men jag lever iaf=) sorry att det ar daligt med bilder...
Puss pa er alla!

Mitt huvud håller på att sprängas...

Ja just nu känns det nästan som så, gud så mkt nytt att lära sig...Vi har nu hållit på i 2 dagar med reharsals för att lära oss showen. Det är vi som är här på breakwork som har träning på golv mellan 9-17 medan de andra kan gotta sig på stranden eller vad som helst, lite fuskigt faktiskt..

Som sagt mkt att komma i håg men har ändå gått riktigt bra och fort framåt så vi blir antagligen lediga hela fredag och lördag så då blir det beachen. Har ändå huunnit med 2 dopp i poolen i dag i pauserna..=) härligt med värme!

Ledsen att det inte kommer bilder men ska försöka fixa några. Vart var laddaren mamma? Typsikt att jag missade det, men känns som hela packningen var ett misslyckande så är väl inte konstigt...Men finns ju värre saker, jag har iaf kommit fram och mår och det är väl viktigast.

Några bilder från Copenhagen rock:

Puerto Rico!

Ja då har jag äntligen kommit fram efter en av mina jobbigaste resor, var så lång och mkt väntan. Till det hör att jag tappade min älskade sovkudde på första flyget så det var ännu svårare att sova sedan. När jag äntligen kommit fram visade det sig att min väska inte var med...När jag kom till hotellet 24 i går natt efter 24 h resande visade det sig att jag bara hade en bild till visumet och det skulle vara 2..Detta måste bli klart tills 7 i morse så det var bara att ge sig i väg och fixa det. Som tur var hade en till tjej missat det så vi fick skjuts och kunde fixa det. Dock blev det inte världens bästa bild efter allt resande och inget smink att fixa sig med men det blev gjort. 2 i morse fick jag äntligen sova=)

Trött som bara den men ändå svårt att sova vaknade jag tidigt i morse. Vädret var inte det bästa i dag men jätte varmt, så fuktigt. Dagen spenderade vi på stranden och badade i de härliga havet med vågor. I kväll har alla ätit middag på chilis och firat en kille som fyller år. Folk gick vidare till en bar nu, jag var med en stund men var tvungen att ge upp då jag är som en sombie..Ska sova nu för i morgon börjar jobbet, 9-17 så då  måste hjärnan funka på topp! Allt verkar bra så långt och alla är snälla, känner redan ganska många.

Natti natt på er alla!

I morgon är det dags för sydamerika!

Klockan 6.00 i morgon kör mina kära föräldrar mig till Arlanda och jag har en resa på 24 h som väntar mig mot Puerto rico och sedan Venezuela. Just nu längtar jag inte alls då jag är jätte trött och har massor att fixa..Har inte börjat packa än..att man aldrig lär sig..Men det har varit underbart väder i dag så jag ville vara ute lite i solen, behövde ner på stan och fixa ärenden och sedan annat att fixa. Har varit fullt upp sista tiden. Blev bjuden att följa med på Copenhagen live i onsdags där vi såg smach, volbeat  och rammstein bla, tack maja, rickard och Magnus för en underbar dag och en upplevelse, nu är jag en riktigt hårdrocks tjej..=) (Bilder kommer senare).

Detta gjorde att jag kom lite senare en tänkt till Bollnäs. Men har ändå hunnit med att träffa kompisarna här och även med att gå ut en sväng och dansa loss. Jag har lovat mig själv att aldrig säga nej till nya saker och erbjudanden, sova kan man göra  när man blir gammal..=) eller på flyget denna gång..

Jag hoppas jag kommer att ha tillgång till internet när jag är borta så jag kan uppdatera vad jag gör mellan varven, nog för att det kommer att bli mkt jobb..

Ha det så bra alla i Sverige, saknar er redan men vi ses snart igen!

Fixas för fullt!

Ja nu fixar och donar jag för fullt! Det packas, städas och plockas då jag åker mot Bollnäs på torsdag och och sedan är det Venezuela på söndag morgon som gäller. Hade sådan otur att bli av med körkort, bankkort, busskort och pengar i lördags så haft en del extra att fixa vilket är väldigt tråkigt. Har fått tillbaka plånboken men den var tom. Men men inget att göra åt saken gjort är gjort...

Det är regnigt och tråkigt väder i dag så det passar bra att vara inne och ordna. Men i morgon ska det tydligen bli super fint så jag tror jag följer med till köpenhamn på konsert. Maja, Richard och Magnus mfl ska ner och erbjöd mig följa..Jag skulle ju egentligen åka till Bollnäs men tror jag inte kan säga nej. Mitt motto säger att man allttid ska ta alla chanser man får och våga testa på nya saker så det blir nog så..Kommer säkert bli trevligt och jag hinner nog bli klar ändå..Bäst att sätta fart igen då!

Fina Hanna från Balen och Hilda, Emmys söta flicka som kom till världen i torsdags.