Elvis Presley!

Ja Elvis presley är född här i Tupelo. Han bodde här i tills haan var 13 år då han flyttade till Memphis. Vi var i dag till hans hus och museum om honom. Det var endast 2 rum i det jätte lilla huset. Hans familj var otroligt fattig och hade inte råd att bo kvar i detta hus därför flyttade de. Det var kul att se.

Elvis Presleys hus

Det ena rummet..

..och det andra..

Jag och Elvis..=) Statyn är av honom när han var 13 år..


Både jag och Matvey känner oss lite hängiga eller mest Matvey men även jag känner lite ont i halsen..Så vi valde att ta det lugnt i dag och hoppa över gymmet. Förhoppningsvis blir vi av med det nu ist.. Efter Elvis hus gick jag till köpcentret medan Matvey stannande kvar och gjorde musik..De gjorde en sång om en kille här (undra vad han kommer säga?? men kul var den!) Ja Matvey är jätte duktig på musik, (kanske kommer ett prov senare..) Själv fick jag fick mitt hår klippt vilket var på tiden..Det var  ända sedan somras sist..Så länge har jag alrig väntat...Jag blev jätte nöjd. Det blev ordentligt genomklippt, tvättat, blåst och även färgat..Det var på tiden för en förändring..Jag blev jätte nöjd. Det är en aning mörkare men ändå en ljus nyans. Jag svårt att förklara..ni får själva avgöra från senare bilder! Jag fick även ögonbrynen färgade. Allt detta tog hela 3 timmar och jag betalade bara 55 dollar, snacka om bra pris! Jag är super nöjd!

Nu ska jag hämta tvätten som jag precis fått gjort..sedan väntar bingen.

Natti natt!

P.S Passar på att gratta kära pappa som fyller år i dag (ja det är ju 24:e i sverige nu) hoppas du får en toppen dag pappa, tänker extra på dig i dag! pusss

Kommentera inlägget här :