Savanna, GA a new favorite city in the states!


Söta hus och en trolly man kan åka runt i staden med..

Man brukar säga att bilder säger mer än 1000 ord men jag känner att det går inte att få med känslan jag har när jag strosar omkring här på bild. Det är så himla mysigt men det går inte att få med allt på bild, men en liten känsla av hur det ser ut iaf..

Ja Savanna kommer att bli en av mina favorit städer i USA! Det är en väldigt annorlunda stad för att vara USA..Inte alls jätte stort, ca 128 000 invånare och en väldigt antik och gammal fin stad. Det finns hur många små torg som helst mellan alla gator och husen är jätte vackra. Det är flera olika söta butiker att shoppa allt möjligt i, resturanger, fik och mycket träd och parker. Man kan strosa runt och bara njuta.

Det har vi gjort massor liksom haft picknik i en park, varit på gym, sprungit längs vattnet, shoppat, varit på stranden, ätit på Paula Deens restaurang ( hon är känd här i USA för att ha ett eget matprogram på TV samt massor av kokböcker och tidningar och hon har en restaurang här i Savanna). Vi har även varit och testat på utelivet bla på Wet willis som är en daquri bar där det har massor av frusna drinkar som är uppradade längs en vägg och kopparna bara fylls. (Det ser ut som splash dricka men är starkare en så! En drink heter bla call a cab för att den är så stark. Alla är farligt goda..)Där har vi varit 2 dagar i rad.. Men nu är det slut på det roliga för 5.30 i morgor har vi PR innan det sedan är dags för första showen 10.00. Jag har verkligen hunnit med mkt och haft 3 härliga dagar jag aldrig kommer att glömma!

Lite bilder från Savanna.

Ja det är ju November så brun och fin hör ju inte riktigt till..Lite små kyligt var det så jag hoppade badandet men Matvey var i vattnet, ca 18 grader gissade han på..Dock en härlig dag på stranden!

Solnedång och dags för hemfärd från stranden...

Middag på Paula Deens resturang.

Wet willys

Det finns verkligen alla slags sorter! En annorlunda och rätt kul bar där de har kareoke som vi sjöng..Antar att det passar bra på ett ställe som detta, då det inte behövs många drinkar för att folk ska vara redo att sjunga=p

Jag och Eddie.



Kommentarer :

#1: Ina

Åååå. Fick ni hoecakes då! :D Vill jättegärna dit och höja kolestorol värdet! We are big food network addicts in my house! :)

skriven
#2: Maja

Det verkar riktigt mysigt i Savanna! Kommer ihåg en gammal tv-serie som handlade om folk i Savanna. Man får faktiskt samma känsla av den som av dina bilder :-)



Förresten snygga rutor på magen Sofei! You go girl!!! :-D Jag gick ju upp 23kg under graviditeten och nu efter 7 veckor har jag tappat 16kg :-) Bara 7 kvar! Två promenader om dagen samt styrketräning varannan dag... och bara kakor och sött när det bjuds på det :-)



Nu ska jag fortsätta tvätta.. urk...



Puss från oss alla

skriven
#3: sofie roberg

Hej på er!



Ingen aning vad det hette men vi fick något slags bröd till början, ett majsbröd och ett som smakade typ som pannkaka!? Det var garanterat något inte så nyttigt.. Men gott var det så verkligen en restaurang jag rekommenderar!



Så Maja magrutor vet jag inte om det är för tillfälligt, varit en inte allt för nyttig vecka..Men gymet och löpning håller jag i iaf=) Du kommer vara tillbaka i prima form snart ska du se om du är så duktig!



Ta hand om er alla!



puss

skriven

Kommentera inlägget här :