Saginaw, MI..


Ja nu är vi framme i Saginaw i Michigan som har ca 60 000 invånare och ligger på gränsen upp mot Kanada så resan var lång nästan 10 h. Det är inget höjdar ställe alls...Det är en av de våldsammaste städerna i USA..Man ska helst inte vistas ute och vara mycket försiktig. Det är inget att se här och hotellet är super gammalt så usch denna vecka vill vi ska gå fort! Fick precis reda på att vi ska flytta till ett nyare hotell i morgon. Drygt att behöva flytta igen men samtidigt är det ju nästan hela veckan kvar så kan vi få det bättre är det ju bra.

I dag har vi bara tagit det lugnt. Först beställde vi brunch (ja sen frukost då vi sov länge efter resan) på hotellet då det är ända stället vi kan köpa mat på. Efter över en timmes väntan på en sandwish var vi klara för veckans mat handling. Efter det kollade jag en film, var på gymet och joggade lite lätt då kroppen var trött. Efter det ägnade jag kvällen åt att laga mat då det inte är så mkt att göra. Det är något jag behöver lära mig så det passade bra i dag..Har man bara tid är det kul. Det blev pasta med wokade grönsaker och kyckling, faktiskt gott om jag får säga vad jag själv tycker.

Nu väntar en ducsh och sängen..natti natt på er!

P.S hur gick valet och vad sägs det på nyheterna? Jag har missat allt och internet är så dåligt...

Kommentarer :

#1: Karin Beijergård Månsson

Jo du, valet - det är en extremt hetsig debatt fortfarande! Sverigedemokraterna har tagit sig in i Riksdagen, med 5,7%. Alliansen är det största blocket, men ingen egen majoritet med 49,3% (än så länge). Poströster räknas för närvarande så det finns en liten möjlighetatt Alliansen kan få egen majoritet. Om detta inte sker har de sagt att de ska försöka få stöd hos Miljöpartiet, men det är osäkert. Dock har det varit MASSDEMONSTRATIONER för att Sd tagit sig in i Riksdagen... Många hetsiga diskussioner i media, facebook o förmodligen oxå på arbetsplatser.



Ta hand om dig o var försiktig!!



Kram

skriven
#2: sofie roberg

Tack Karin för uppdateringen..Försöker följa med på internet men inte detsamma..Hoppas att allt är bra med dig och familjen!



många kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :