Sista dagen i Lake Placid...

Ja i dag är vår sista dag här i Lake Placid..Jag kommer verkligen sakna denna stad för detta var ett toppen ställe! Det är underbart med vinter när den är ordentlig med massa snö och sol och fint och dessutom var det så mycket att göra här så det blev ännu bättre! Dock kunde jag inte göra allt jag ville då jag var "out" från showen..Man ska då helst inte vara ute och roa sig massor, nog för att jag vet att jag aldrig skulle fuska och inte är borta ofta men ändå var jag ju tvungen att ta det lite försiktigt med benet..

Har iaf njutit av det fina vädret och försökt vara ute minst en timme varje dag..Promenerade längs med sjöv, såg hundsläde passera, något som heter tubing, ja man åker ner för en ramp på en slags kälke, såg skit coolt ut! Var även på OS museet där jag bla läste om Sonja heine och Ingmar Stenmark. Har även gjort klart min deklaration för att skicka, ska bara finjustera..och studerat engelska så lite nytta har jag fått gjort och varit duktig!

Nu ska jag ta mig ett bad..Matvey är och gör load-out, ja dvs river allt. Normalt gör crew det med hjälp av lokala killar som hyrs in varje vecka men något var galet denna vecka så de ringde efter Matvey till förstärkning. Som tur är blir det nog inte så sent då de började i tid, dock tillräckligt sent så vi missar bion vi skulle på..men men det får jag väl ta..Han tjänar ju lite extra pengar och det är ju bra. Vi reser sedan i morgon till johnsonn city i Tennesse. En lång resa: start 9.00 buss 3 h + färja, flyg+ flyg+ buss 3 h, framme vid 22.00 tiden i morgon kväll. Dock behöver vi inte resa med bagage då vi skickat det med ett släp i dag och det kommer fram till hotellet tills i morgon kväll, perfekt!

Avslutar sista inlägget från Lake Placid med fina bilder från detta vackra väder!





Kommentera inlägget här :