Skaldjur = Portland

Ja Portland är känt för skaldjur då det är en kuststad. De fångar färsk hummer här som serveras varje dag på resturangerna. Vi var i går ett gäng som åt på Di millo´s floating restaurant, en av de mest kända skaldjursresturangerna här sedan 1954. Rie hade avskedsmiddag då hon lämnar oss för att jobba på en annan show. Hon har varit våran Mulan länge och är en bra kompis till mig så jag kommer sakna henne! Vi hade iaf mycket trevligt!

Jag och Rie

Själv åt jag inte hummer då jag inte är något fan av det, ser mest äckligt ut att äta nästan levande djur och alldeles för krångligt...Men jag smakde iaf liksom musslor men gillar det inte än...därimot åt jag clam chowder till färrätt, ja det är ju faktiskt musselsoppa och det gillade jag. Det var en mycket krämig god soppa men fortfarande är inte musslorna det bästa i den...Jag hade sedan någon slags vit fisk med spenat till huvudrätt och det var gott! Man blir så skönt mätt av fisk! Vi begav oss sedan till en bar för att ta en drink och fortsätta prata, fler mötte upp med oss där. Portland är känd för att ha så många resturanger och barer för sin folktäthet. Något jag instämmer med!

Hela bordet

Hummer och min mat

Jag och rie med våra kaffedrinkar efteråt, ja det var svinkallt ute i går så vi frös efter middagen så kaffe med Bailys var perfekt!

Det blev en kanon kväll!

Kommentarer :

#1: Mamma.

Åhhhhhh vad härligt det ser ut med fina skaldjur och mysig fest :) Hälsa Rie så gott!

Många kramar, mamma.

skriven

Kommentera inlägget här :