Naturen alltid en kär vän!

Det är något som är säkert. Där kan man tänka, prata och fundera utan att någon klagar eller i frågasätter. Därför älskar jag att vara ute länge i naturen mellan varven. Vara citygirl och leva hotell liv med lyx som Hilton som är mitt boende denna vecka är inte helt fel och vi trivs alltid bäst när vi bor downtown med nära till saker. Nackdel är att naturen då är långt i från, för alla behöver komma ut i naturen mellan åt!

Det såg jag till att vi gjorde i dag. Salt lake city är otroligt vackert med mycket natur och berg runt hela staden. De har bra skidåkning men de öppnar till helgen först..=( Men det flesta berg ligger ca 30-40 min härifrån så man måste ha bil..=(  Tyvärr var det inte riktigt tid och ork till att ordna det så vi gjorde det bästa av det hela. Inte allt för långt härifrån ligger en liten "peak" man kan vandra och vägen dit gick uppåt med bergen allt närmare sig så vi fick lite smakprov med vacker utsikt äver staden väl uppe på toppen!

Efter 2 timmars promenad i vackert väder blev det varm chocklad och smörgås för det hör ju till när man varit ute! Jag var sedan på en yoga klass med en kille som kommer härifrån. Det var jätte bra och jag har en underbar känsla i kroppen efter dagen!

Lite bilder från vår hike i dag till ensign peak=)





Toppen av Ensign peak

Kommentera inlägget här :