På banan igen...

Ja nu tror jag att jag börjar komma på banan igen, snittar 10 timmar/natt då jag är jätte trött. Har vilat några dagar nu från träningen med enbart promenader så i dag var det dags för första riktiga passet igen. Det kändes bra. Ska försöka köra 2 veckor nu rätt tufft. Man behöver ju en uppbyggnads period och eftersom vi snart åker igen får det bli endast 2 veckor. Tycker inte om att köra tufft för ben när jag åker skridskor så passar på nu. Har jag kört bra dessa 2 veckor spelar det inte lika stor roll hur det bli när vi är i väg i sydamerika. Alltid svårare att köra bra där när man inte vet hur det är med gym och så samt hur vädret är + att det är mycket med showerna...

Avlsutade kvällen en massage hos en granne som masserar och nu är det lite film dags innan sängen väntar.

Avlutar med att säga att jesus chirst superstar var jätte bra i stockholm i går. En trevlig dag med mor och moster!

Jag och Ariel=)

14,5 timmars sömn och fortfarande trött...

Somnade 22 i går och vaknade 12.30 i dag helt tung och seg i kroppen så i dag har det inte blivit mycket gjort..Men så får det vara i bland. Hoppas vara på banan i morgon igen och då ta tag allt som behövs göras.

Har änligen fixat med alla bilder från puerto rico. Det är många vackra. Detta är en av mina favoriter.

Matvey framför coca falls i regnskogen

Vi gick en stig på ca 1,5 km och kom fram till detta vattenfall man kunde bada i, kallt var det!

Som ni ser hade vi en väldigt vacker upplevelse i regnskogen. Det var underbart!

Hela albumet ligger nu på facebook.

Hemma!

Nu har jag kommit hem till kära sverige och Bollnäs. Resan gick bra, dock lång så är väldigt trött. Missade ju min natts sömn så det känns. 27 timmar tog det från dörr till dörr.

Har precis ätit stuvade makaroner och korv/pannbiff som smakade utsökt! Nu blir det till att avklara alla typiska svenska maträtter under dessa 2,5 veckor hemma.

Upppackningen får vänta tills i morgon!

Nu har jag min svenska telefon igång igen=)

Nu ar det nara...

Endast 3 shower kvar av denna tour sedan hemresa pa mandag. En lang resa vantar:
Puerto rico- New York
New York- Island
Island- Stockholm
Tag Stockholm- Bollnas
Till det 6 timmar layover i NY och 1,5 timme pa island. Planerat att jag landar pa arlanda 12.45 om allt gar som planerat.
Blir da hemma i Sverige ca 3 veckor innan jag aker till Peru och Ecuador.
Ar fruktansvart trott i knopp och kropp men nu kampar vi pa. Gjorde ett bra lejonkungen nummer i dag sa ar glad for det!
Ses snart i svearike!

Fantastiska dagar!

2,5 halv ledig dag som vi verkligen tog vara på! blev stranden en sväng på tisdag, sedan var jag och Matvey ut och tog en drink och dansade lite på en lokal bar, bra msuik från DJ så kunde inte hålla mig ifrån att dansa..

Onsdag hyrde vi sedan bil för dagen för att ta oss till regnskogen ca 45 min härifrån. Det var helt fantastiskt! Man körde uppför genom skogen, stannade till på olika platser för kort sedan parkerade vi och gick en trail på ca 1,5 km enkel väg. Man kom då fram till ett stort vattenfall där vi kunde bada, helt otroligt var det!

Nu är sista rycket av shower i gång, har haft 2  st och 9 återstår. Bara att bita i hop det sista nu. Kommer bättre uppdatering senare med bilder. Har mycket att gå igenom och fixa men lovar att det kommer, ha lite tålamod...

Puss kram på er alla!

Fantastiska dagar!

Puss kram på er alla!

San Juan!

Nu ar vi pa plats i San Juan och inne pa sista veckan av show innan break. 24 april landar jag pa svensk mark for 3 veckor. Langtar, men forst ska jag se till att njuta sa mycket jag kan av puerto rico och san juan som ar en vacker stad med kullersten har i gamla delen dar vi bor precis vid vattnet pa Sheraton. Nast intill ligger senoir frog, en kand bar/restaurang, dansstalle som vi besokte i kvall for middag, en drink och nagra roliga danser. ( bilder kommer senare). Dock kan jag inte njuta helt av vara 2,5 lediga dagar som jag vill, jag fick namligen tillsagelse att jag var for brun i gar. Undviker jag inte solen kan jag inte spela Ariel och tingeling som jag gor da de inte ar bruna...Sa dumt men sa ar det..Far njuta av solen med solkram 50 och klader antar jag... Sa arg men sa ar det...
Ska forsoka ta oss till regnskogen i morgon och stranden en stund.
Puss och kram pa er alla!

Ponce, Puerto rico!

Ledsen för sådan dålig uppdatering härifrån, men har varit fullt upp och dåligt internet. Här följer dock ett litet sammandrag:

* Anlände söndag eftermiddag, då var vi trötta så bara tog det lugnt på hotellet och åt middag här då allt var stängt pga av påsk.
* Måndag handlade vi mat och hyrde bil så vi sedan kunde utnyttja våra 2 lediga dagar. Det är nämligen ingenting runt omkring hotellet och enkel resa till stranden var 50 dollar så vi tjänade på det direkt. Går ju inte att vara i puerto rico utan att se sig omkring.
* Måndag eftermiddag var jag och Matvey till en annan liten by/stad ca 30 min västerut. (Ponce ligger i mitten längs söder ut.  Där hittade vi en liten och väldigt tom strand med badkarsvarmt vatten, mysigt.
* Tisdag var jag, Matvey, Will och Asheligh på riktigt äventyr. vi skulle testa en ny strand som visade sig vara längre bort än vi trodde. Ca 1,5 senare var vi på västkusten av ön och hade sett en hel del. Helt annat här jämfört med USA. Ett äventyr bara att köra i detta land då vägarna är dåliga. Men naturen är väldigt vacker så mycket att titta på. Vi hade jätte roligt på stranden och fick ännu lite mer bränna=). Utsökt middag på kvällen på en mysig restaurang.
* onsdag, praktisk fixar dag för mig med, shopping, mathandlig, tanka och lämna tillbaka bilen. Så stolt över mig själv att jag var så självständig och klarade att köra och fixa allt med bilen själv. Show premiär på kvällen på spanska...
* Torsdag: Pooldag och ta vara på solen innan det blir fullt upp med show. Solen är super het så knappt man klarar ligga vid poolen men kämpar på innan showdags på kvällen igen.
* I dag har vi haft en lång dag på ishallen från 8.30 till 22.30 med 2 shower och reharsals. Dock har det gått bra. Kämpar på så gått vi kan med spanskan. Har tur som bara har en dialog för Ariel och tingeling pratar inte alls. Värre blir det på söndag när jag ska göra Tangeld....

Avslutar med några bilder innan jag hoppar i säng. 3 shower i morgon och 3 shower på söndag så jag gäller att vara hyfsat pigg...Hoppas ni alla nära och kära hade en bra påsk med god mat och lite ledigt.

Härlig sista dag i Florida!

Vi han med 2 härliga timmar på stranden i Flordia sista dagen. Jag unnade mig sedan 1 timmes massage, vi tog en skön tupplur innan vi sedan var tillbaka på Spazio, den goda  italienska restaurangen där de har stora margeheritas. Perfekt ställe att avsluta våran semester på!

Några bilder från stranden sista dagen. Det var stora vågor denna dag och varmt!

Bild från avslutningsmiddagen med Frank en gammal kompis till Will+ en kompis till honom.

Mer bilder från Florida ligger på facebook. Hoppas ni hade en skön påsk med god mat och dryck och lite ledigt!

Shopping, shopping and more shopping!

I går tog vi en paus från solen för att vara säkra att inte bränna oss. Jag måste passa mig för att inte bli för brun då jag inte kan vara det för showen och de roller jag spelar..Inget jag vill bry mig om egentligen då semseter för mig är sol och bad. Men smörjer mig extra och solar inte för mycket så jag har bara fått lite lätt färg. Passade bra med shopping då! Gillar ju det med! Finns hur mycket som helst..Kan egentligen inte shoppa mycket då mina väskor vägde 99 pound hit och får vara 100 pound..Frågan är hur det ska gå...Hittade dock lite grann...

I dag han vi bara vara på stranden i ca 1 timme innan det drog i hop sig och började regna. Vi åkte tillbaka till hotellet och försökte med poolen men gick inte bättre då åskoväder bröt ut. Då blev det mera shopping hela eftermiddagen på Sagrass outlett mall. Helt sjukt vad folk det är då det är: helg, påsk och skollov... Man blir nästan tokig, hittade dock lite mer...

Det sprack upp lagomt till shoppingen, hoppas det håller i sig tills i morgon då vi gärna vill ha mera sol vår sista dag innan vi reser vidare på söndag...

Glad påsk alla nära och kära!

Utsökt italiensk middag i går med STORA margheritas!

Just saying- we having a good time here in Florida!

Cruisar i vår gula mustang med taket av, härligt det i varma Florida!

Har dock bara tagit en bild med bilen mamma så du kan vara lugn, överlät körningen till Will=)

Varmt är det, över 80 F i Miami i dag.

Middag på outback steakhouse ikväll

Med glass från coldstone till avslutning

Pa plats i Florida!

Nu har vi anlant till ett soligt och varmt Florida och narmare bestamt Fort Lauderdale. Det var enkel resa med direkt flyg pa 2 timmar och jag sov hela resan..Valdigt trott! Sedan tog det bara 5 min till hotellet. Vi bor jatte bra, Hyatt precis som i Lakeland dar vi borjade touren. Hela hotellet ser exakt likadant ut sa kanns som vi spolat tillbaka tiden.
Vi har shopping plaza precis intill med mataffar samt massage enwy, ett jatte bra massage stalle med 1 timmes massage for 49 dollar. Nagot jag kommer unna mig denna vecka! Var i vag och fick manikyr och pedikyr ikvall, valbehovligt sa nu ar jag fin och redo for beachen! Vi hamtar upp varan bil i morgon bitti, langtar sa!!!!
Hoppas alla nara och kara mar bra och far en snart valfortjant pask ledighet!

Otroligt men sant!

Nu är touren över och en vecka i Florida väntar, ska bli så härligt!

vi hade ett bra avslut på showen med vårt bästa tangeld för detta år så det känns super!