Ponce, Puerto rico!

Ledsen för sådan dålig uppdatering härifrån, men har varit fullt upp och dåligt internet. Här följer dock ett litet sammandrag:

* Anlände söndag eftermiddag, då var vi trötta så bara tog det lugnt på hotellet och åt middag här då allt var stängt pga av påsk.
* Måndag handlade vi mat och hyrde bil så vi sedan kunde utnyttja våra 2 lediga dagar. Det är nämligen ingenting runt omkring hotellet och enkel resa till stranden var 50 dollar så vi tjänade på det direkt. Går ju inte att vara i puerto rico utan att se sig omkring.
* Måndag eftermiddag var jag och Matvey till en annan liten by/stad ca 30 min västerut. (Ponce ligger i mitten längs söder ut.  Där hittade vi en liten och väldigt tom strand med badkarsvarmt vatten, mysigt.
* Tisdag var jag, Matvey, Will och Asheligh på riktigt äventyr. vi skulle testa en ny strand som visade sig vara längre bort än vi trodde. Ca 1,5 senare var vi på västkusten av ön och hade sett en hel del. Helt annat här jämfört med USA. Ett äventyr bara att köra i detta land då vägarna är dåliga. Men naturen är väldigt vacker så mycket att titta på. Vi hade jätte roligt på stranden och fick ännu lite mer bränna=). Utsökt middag på kvällen på en mysig restaurang.
* onsdag, praktisk fixar dag för mig med, shopping, mathandlig, tanka och lämna tillbaka bilen. Så stolt över mig själv att jag var så självständig och klarade att köra och fixa allt med bilen själv. Show premiär på kvällen på spanska...
* Torsdag: Pooldag och ta vara på solen innan det blir fullt upp med show. Solen är super het så knappt man klarar ligga vid poolen men kämpar på innan showdags på kvällen igen.
* I dag har vi haft en lång dag på ishallen från 8.30 till 22.30 med 2 shower och reharsals. Dock har det gått bra. Kämpar på så gått vi kan med spanskan. Har tur som bara har en dialog för Ariel och tingeling pratar inte alls. Värre blir det på söndag när jag ska göra Tangeld....

Avslutar med några bilder innan jag hoppar i säng. 3 shower i morgon och 3 shower på söndag så jag gäller att vara hyfsat pigg...Hoppas ni alla nära och kära hade en bra påsk med god mat och lite ledigt.






Kommentera inlägget här :