GOD JUL!

Hoppas alla haft en mysig jul med massor av god mat och dryck. Snart är det även sängdags för oss men först ett bad och sista avsnittet av julkalendern..=)
 
Vår resa till Providence gick bra, bästa julklappen var att varken jag eller Matvey hade övervikt (vilket vi var oroliga för då vi har massor av extra saker inför julen) men det är bara ett tecken på att allt är möjligt; firar jul ur 2 resväskor med ugn och julgran, inte illa måste jag säga...Vi hade sedan sådant flyt att vi fick väskorna snabbt och kom fram till hotellet i tid till att precis hinna till sista mataffären innan de stängde. ( Allt är ju helt stängt i morgon 25:e...) Var rätt långt i från men hotell shutteln var så snäll och körde oss så vi slapp taxi som skulle varit minst 20 dollar en väg. Han väntade sedan medan vi var förbi alkoholaffär med på hemvägen samt visade oss runt lite och tippsade om restauranger. Ja jätte snällt. 
 
Medan jag försökte få lite ordning på rummet då väskor blandat med massor av matkassar var överallt på golvet efter att bara lämnat allt och stuckit för att handla fixade Matvey mat. Vi har rätt litet rum så inte mycket till plats...Men vi fick till det jätte bra; goda philly cheese steak sandwishes med sallad och hemmagjorda potatischips( typiskt amerikansk mat) och ett nytt juldekorerat rum. Nu myser vi bara och lyssnar på Rhode islands kyrkokör på TV som sjunger julmusik medan vi öppnat fler presenter och äter paradis choklad. Tack så jätte mycket mamma för paketet, det låg och väntade på oss. 
 
Vi firar amerikanskt i år med julbord i morgon 25;e då tiden inte fanns till i dag. Jag och Johan tillsammans med Eddy och Matvey ska laga julbord innan vi sedan träffas på kvällen med fler och umgås och firar. Ja inte en klassisk svensk jul vilket jag självklart saknar men måste säga att jag är jätte nöjd och glad ändå. Något jag lärt mig är att allt blir vad man gör det till. Samt får man vara glad för det lilla! Bara att se allt från den positiva sidan!
God Jul från vårt lilla juldekorerade rum på Hilton, Providence, RI till alla våra nära och kära, tänker massor på er!

Kommentera inlägget här :