Jul jul i vårt hus!

Ja nu har vi fått jul i vårt hus...Handlade som sagt julgrerjer i måndags och i går dekorerade vi. Vi har en liten julby på skrivbordet, nya tallrikar och muggar med jumotiv samt en julgran. En grön detta år med blinkade ljus i
olika färger så fortfarande lite speciell. Men som sagt bättre än förra årets=)
 
Först åt vi god italiensk middag som Matvey lagade: chicken alfredo med tagatelli samt italiensk sallad. Under tiden jag dekorerade bakade matvey kakor som vi sedan har i vår fina kakburk vi köpte. Vi åt kakor och drack eggnog och kollade TV. En amerikansk tradition, tror det är mjölk blandat med ägg och socker och kryddor. Oftast blandas det med alkohol men vi drack vanlig. Speciell smak men ganska gott och jullikt. Ja vi gör så gott vi kan för att komma i stämmning...
 
Jag hade sedan tur och fick julklapp. Matvey är dålig på att hålla saker hemlig så min present klarade inte av att ligga under granen trots att jag ville vänta. Jag öppnade efter mycket tjatande och fick en jätte fin Nexux 7 tablet. Överraskad och glad! Nu är även jag inne med en av de senaste teknikprylarna...Tack snälla Matvey för allt!
 
Här är några julbilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mamma.

God Jul på Er!!!
Ser riktigt mysigt ut och vilka sötisar i granen!!! :)
Vilken tur du har som blir så ompysslad och vad skönt för mamma att höra :)
Oj vad snö vi har fått i dag igen... kaos i trafiken :(
Borde kunna vara säkra på en vit jul nu...
Massor av kramar från ett jullikt Bollnäs genom mamma.

skriven
#2: sofie

Ja vi försöker få det så mysigt vi kan...Börjar få våra egna blandade traditioner och har som sagt tur som har Matvey som tar hand om mig, så himla gullig! Har en till kula i granen nu, en söt liten Rapunzel jag köpte till mig själv. Köper en ny "ornament" till mig själv då det ofta gör så här i USA och det finns många fina..

Ja ni borde ju få en vit jul nu, vi får hoppas än, kallare men har inte sätt snö än..HA det så bra!
puss kram

skriven

Kommentera inlägget här :