Välkommen hem!


Detta möts jag av när jag kommer in på rummet i kväll. De är så himla gulliga här och ger oss rosor var kväll eller chocklad. De behandlar oss verkligen som riktiga prinsessor! Servicen i Ecuador och Peru är över det vanliga, extra blir det när vi bor på så fina hotell.

I love roses!

Matvey är med på loadout i kväll så jag får gå ooch lägga mig själv så länge. Här i sydamerika får konståkare hjälpa till crew med load in/out och tjäna extra pengar.  Bra pengar men inte något jag hade klarat av för jag är helt slut efter 12 shower, på hög höjd dessutom...En utmaning igen då vi varit tangeld hela veckan. En bra uppvärmning inför nästa år då vi är Tangeld jämnt=) Klarar vi av att göra det här vilket vi gjorde blir det bara enklare i USA.

Nu ska jag sova som en prinsessa och vänta på att min prins dyker upp...Kan fortfarande inte fatta att mitt stora drömmål har gått i uppfyllelse. Men som sagt det har den och det ska jag njuta av ett tag!

Flyg till Guyaquil i morgon och en vecka till av show innan semester.  Men först 2 lediga dagar innan 13 shower väntar där...

Godnatt och tack från Quito!

Kommentarer :

#1: Anonym

Vilken inspiration du är Sofie, helt fantastiskt!! Lycka till och hoppas du håller dig skadefri.

SÅ roligt att läsa att det gått så otroligt bra för dig

skriven
#2: Maja

Gud vad roligt och härligt du har det och grattis till tangeled :-) Hard work pays off! Så sugen på att åka till Ecudor och sydamerika när man ser bilderna och läser vad du skrivit.



Här är allt bra fast det bara regnar och är kallt.. ingen sommar alls...



Längtar tills du kommer hem!



Pus o kram från oss alla tre



Förresten som geograf (och besserwisser) måste jag påpeka att ekvatorntesten är bluff :-)



Corlioliskraften (den kraft som gör att havets strömmar snurrar åt olika håll) är mycket svag och påverkar därför endast stora system (hav etc). Den blir starkare ju längre bort från ekvatorn man kommer och är störst vid jordens poler. Den virvel som uppstår, när vattnet rinner ut, kan röra sig antingen med- eller motsols. Corioliskraften har ingen betydelse för rotationen, och det håll vattnet väljer att rotera beror därför på andra faktorer, såsom avloppets utformning och huruvida vattnet i förväg är i rörelse eller inte. Just vid ekvatorn finns ingen corioliskraft. Det är därför bluff.

skriven
#3: Maja

Glad midsommar från ett regnigt Skåne (ovanligt) :-)

Puss o kram från oss

skriven
#4: Sofie

Tack så mycket Maja! Ses och hörs snart i sverige!

puss kram och hälsa alla!

skriven

Kommentera inlägget här :