IKEA!

Team Sweden!
Stockholm i mitt hjärta...
 
Har aldrig i mitt liv varit så till mig för svensk cafeteria mat som i kväll..Vi tog en tripp till IKEA som inte ligger så långt ifrån där vi bor. De har en gratis buss som hämtar upp och fast resan var kort (ca 10 min) kändes det som en evighet att komma fram då vi såg huset tidigt..Nästan sprang in i restaurangen...Där vart vi ännu mer till oss av all mat vi såg. Blev köttbullar, potatis, brunsås och lingon, laxsnittar av tunnbröd till förrätt samt lite daimtårta och en kanelbulle med flädersaft till efterrätt. Det var utsökt! 
 
En som är hungrig: det blev 9 potatisar, 20 köttbullar, 5 tunnbrödssnittar med lax, bröd, daimtårta, öl och en mjukglass när vi gick...Undra hur det går på invägningen i morgon bitti??
 
Själv var jag helt till mig med men det fick räcka med 10 köttbullar, 3 snittar och en kanelbulle med flädersaft. Fast tror jag nästan hade kunnat äta 20 köttbullar så gott det var...Smakade en tugga daimtårta med kaffe och det var riktigt gott de med!

Allt detta köpte vi med oss hem, det blir köttbullemåltid en dag samt äppelpaj och vaniljsås till fika + att vi har svenskt bröd, ost och kaffe till frukost. Önskar allt inte blev gammalt så det gick att ha för alltid. Men antar att det är charmen med det hela att få längta till vissa grejer...
 
Nu är det dags för ett bad innan sängen. Kommer sova som en stock! Har 3 shower i morgon och börjar med invägning. Men det bryr jag mig inte alls om just nu för jag njuter av de lilla svenska vi stoppat i oss i kväll (händer ju inte var dag numera) och tur är väl att vi jobbar så hårt för tillfället att det inte gör något vad man stoppar i sig...
 
Godnatt från en glad och stolt svensk=)
 
 

Kommentarer :

#1: Mamma.

Ha ha härligt att se Er så lyriska :)
Må så gott alla, hälsa Matvey och Johan också :)
Vi fick levererat rensade lingon av Gässlingarna i dag så här blir det nykokt lingonsylt snart :)
Massor av kramar från gamla Svedala, mamma o pappa ;) <3

skriven

Kommentera inlägget här :