Sushi!

Kom på att jag aldrig la upp bilder från när vi var i väg och åt suchi i Nagoya som var en upplevelse. Sitter nämligen och försöker komma i kapp med alla bilder jag tagit och då hittade jag dem. Vi var 4 par som var i väg en kväll och det var sushi på ett rullband som gällde. Man satt vid ett bord som var i kant med ett rullband och innaför stod kockar och lagade sushi som de la ut på bandet. Sedan var det bara att plocka det man ville. Alla tallrikar hade olika färg och man samlade alla sina tallrikar på en hög och betalde efter färg i slutet när man var klar. Ja häftigt. Jag som inte är någon jätte sushi/skaldjurs fantast, utan jobbar på att lära mig mer kan säga att jag tycker om räkor och krabba nu, särskillt här där de alltid är stora och av bra kvalite, ja måste säga att sushin är bättre här i Japan överlag och av bättre kvalite...Min favorit var lätt friterad krabba=) Här är några bilder:
Det finns verkligen all slags sushi som tex, korv sushi som Matvey åt ett antal av...Han äter bara rysk kaviar och rå lax så inte så mycket att välja på för honom, ja kontisgt för mig som äter fisk men inte det men så är det....
Hade även en utmaning där alla skulle testa en konstig sushi men jag hoppade över det, räckte med en mini tugga av Yolandes...Ingen höjdare...
 En trevlig kväll hade vi. Vi gjorde sedan roliga kort man kan göra i fotoautomater här i Japan. Så här blev resultatet=)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :