Ariels Point!

Så kommer äntligen sista inlägget från Boracay..Ledsen att det tog sådan tid men jag kör med bättre sent än aldrig=) Vi gjorde en till utflykt i Boracay och det var till Ariels Point heter det. Vi samlades 11 på morgonen och 11.30 åkte vi med båt till en annan ö, ca 45 minuter bort. Där var det i ordning gjort med grillplats, bord, solstolar, stigar och flytbrygga. Man kunde paddla kanot, snorkla och sista men inte minst chans att hoppa från klippor. Det fanns 5, 8, 10 och 15 meter. Tro det eller ej men jag hoppade från alla...Högst jag hoppat innan var 10 meter en gång och 7,5 några gånger men aldrig så högt som 15 meter. Det var fruktansvärt, aldrig mer säger jag bara. Landade hyfsat rakt men fick lite plask i magen och kändes som jag typ tappade andan och inte kunde simma efter det. Fick även fruktansvärt lock för öronen från 10 meters hoppet som inte vill släppa. I bland funderar jag nästan på om det är kvar än i dag.. Innan gillade jag utmaningar men börjar fundera på om jag blivit gammal för usch så jobbigt det är nu för tiden. Vi var ett gäng från Disney som var där och alla hoppade så jag kunde ju inte vara sämre..Stolt att jag gjore det nu i efterhand men var inte skoj just då...
 
För överig var det en toppen dag med kanon väder! Det bjöds på grillat som var super gott och hur mycket dricka man ville: öl, läsk, vatten och rom/cola. Snorklade och simmade hela dagen och såg bla. blåa sjö stjärnor. Vi åkte tillbaka kring 16 lagomt innan solnedgången. En utflykt jag verkligen rekomenderar om man ska till Boracay. Denna utflykt kan bara köpas av ett företag då det bara går en båt om dagen dit så man bokar kvällen innan för att vara säker på att komma med. Det kostade 1600 pesos per person så ca 234 kr. En super skoj dag! Här lite bilder:
Båten vi åkte med.
Såhär ser platsen ut från vattnet.
Hope först att hoppa från 15 m.
Vår båt
Matvey hoppar från 10 m
Blå sjö stjärna
 
P. S Mer bilder på facebook om ni inte redan sett det. D.S

Kommentarer :

#1: Agneta

Jösses, femton meter!!! Modiga du!

skriven
#2: Mamma

Underbara bilder Sofie!
Den gången Du hoppade från 10:an kommer jag väl ihåg... Kommer Du ihåg? Pontus hoppade hela tiden och Du skulle inte vara sämre och ville ha pappa med dig upp... slutade med att Du hoppade till sist men sa "ALDRIG MER" men pappa klättrade ner ett snäpp... pappa som hoppat så mycket i unga dar :) Du hoppade på ren envishet och att inte vara sämre än lillebror... ;)
Så kul att se alla fina bilder, massor av kramar mamma o pappa <3

skriven
#3: sofie

Var samma sak nu, på enbar envishet och att jag inte kunde vara sämre än alla andra, men säger det igen aldrig mer igen! Gott Nytt År på er alla! Puss och kram

skriven

Kommentera inlägget här :