Hong Kong dag 4!

Ett härligt avslut på vår Hong Kong resa blev det med en promenad och frukost i en jätte vacker park i strålande sol. Hittade tips om denna park på tripadvisor med motiveringen; " No longer a hidden gem, the Nan Lian Garden is now regularly considered a top ten attraction in Hong Kong and is often called the most beautiful spot in all of Hong Kong." Kan verkligen hålla med om det för parken var vacker. Titta och njut av bilderna!
Tyvärr inte jätte mycket tid i parken då det sedan var dags att bege sig mot Macao. Vi tog speedbåt över och det var jätte lämpligt, 60 min. resa i bekväma säten. Skönt att slippa checka in bagage och fundera på övervikt. Det var bara att köpa biljett på färjterminalen och ställa sig i kö för färjan där jag betalde 25 Hong Kong dollar extra för min stora väska men man reste med den själv. Kan rekomendera att kombinera Hong Kong och Macao i ett resmål då de ligger så nära varandra och lämpligt att åka mellan. Det är så stor skillnad mellan platserna så man får verkligen valuta för pengarna om man lyckas göra både och vilket jag är jätte tacksam för att vi har=)
 
Life is good!
 
P.S Hittade massor av bra info om Hong Kong på denna sida som jag rekommenderar: http://www.discoverhongkong.com/eng/index.jsp
 
.  

Kommentarer :

#1: Jasmine Lundvall

Åååh vad kuul!

skriven
#2: Robin

Hong Kong är utan tvekan en utav de platserna som jag vill besöka INNAN man checkar ut för gott. Fina bilder btw ;)

skriven

Kommentera inlägget här :