En till kväll i NYC!

I dag tog vi det lugnt då vi var i säng rätt sent i går. Tyvärr är Matvey inte pigg igen. Kände sig halvdan redan i går när vi åkte in så han drack ingen alkohol utan tee..När han vaknade var han riktigt förkyld...Jag var på gymet en sväng men det var inte så skoj när NYC lockar mer... Efter en dusch och lite mat bar jag mig in till Time square och Broadway igen för att möta upp med Konrad och Yolande. Vi såg sedan Rock of Ages som var kanon bra! Fick mig att tänka på Maja och Richard som skulle ha älskat den! Tackvare dem ger jag även dessa slags shower en chans ( de lurade med mig på Kiss ett antal år sedan och det ångrar jag ej så hade det i minne när jag tackade ja att hänga på även denna kväll..)
 
Efter det tog jag tåget hem igen och är nu redo för säng snart. Skönt att det är så lätt att ta sig in till NYC så det är värt att bara åka för några timmar och man slipper bli slutkörd....Ska nog tillbaka i morgon igen=)
 
Matvey är hemma och leker med sin dator som han fick i dag i försenad julklapp/ födelsedagspresent. Gick ingen nöd på honom inte att vara hemma i dag och vara sjuk...=)
Underbara TIme square och rock of ages.
 
Här är en Resume av showen samt en link med ett smakprov  ( hoppas det funkar annars kopiera till ett nytt fönster).

Rock of Ages

Helen Hayes Theatre, New York

In 1987 on the Sunset Strip, a small town girl met a big city rocker and in LA’s most famous rock club, they fell in love to the greatest songs of the 80s." It’s Rock of Ages, an arena-rock love story told through some of the greatest hits of the 80s.

http://www.telecharge.com/Sneak-Peeks

Kommentarer :

#1: Maja

Hahaha... gissa tre gånger vilken musikal vi såg när vi var i NY (år 2008) Rock of ages!!! :-D Richard valde den (jag ville se Mamma Mia men fick ge mig.. :-) )

Vi hyrde den nu på video också men musikalen var bättre live tycker jag!! :-)

Puss o kram

skriven
#2: sofie

Klart ni såg den vilken skulle ni annars sett?? Jag ville först också se mamma mia men ångrar inte valet..Visste inte att den spelat så länge sedan 2008, trodde den var nyare..Där ser man=)

puss kram

skriven
#3: Maja

Skrev fel... 2009 var vi där... :-)

skriven

Kommentera inlägget här :