Skype!

Ja vad gjorde folk egentligen förr i tiden när skype inte fanns?? Det är helt otroligt att man kan prata och se varandra trots att man befinner sig på olika delar av jorden... Skypade nyss med Maja och lilla Alvin som blivit så stor. Han tom. sjöng blinka lilla stjärna för mig=) En härlig start på dagen!
 
Nu ska jag bege mig till gymet en sväng, behöver komma ut lite då solen skiner så perfekt med en liten promenad dit. Sedan har vi en show i kväll. Skönt att både i går och i dag vara ledig innan utan reharsals. Matvey är sjunk och var hemma från showen i går och ska även vara i dag. Jag åkte principal ice själv i går och tränade lite hopp. Jag vill få tillbaka dem så passar på att träna dem då han ej var där. Lätt att det inte blir av annars då vi mest tränar par. Men det är ett mål för detta år, bli bättre på hopp och få säkrare skridskoåkning av mig själv. En långsiktigt mål för gällar att träna lagomt då man måste orka showerna. Vi har en "six pack" denna helg som man säger på show språk och betyder 6 shower på 2 dagar. Lätt att köra på hårt innan då det är lätt men då är man helt död de sista showerna...Jag tror jag hoppar över principal ice i dag och njuter av en lång ledig dag med skype innan showen. Hoppas Matvey blir bättre snart, då kanske vi kan träna en gång till tillsammans denna vecka. Har annars tränat 3 gånger på is redan denna vecka så det räcker...=)
 
Matvey har köpt eget trådlöst internet och här kring NY är det 4G och det är gratis och jätte snabbt så passar utmärkt med skypedejter så säg till om ni vill prata lite! Jag pratar gärna!
 
 
Hoppas ni alla är friska och krya!

Kommentera inlägget här :