Lite mera Tokyo!

Vet att jag ligger lite efter men det är så fullt upp hela tiden..Knäpper bara nya kort att jag aldrig hinner i kapp med de gamla...Men fixat lite i kväll så här kommer lite mer;
Electric city- Akihabara in Tokyo, det regnade hela kvällen så blev inte där så länge. Men någon var iaf glad då det mest är massor av elektronik affärer här.
Aldrig varit gladare att se vatten tror jag. Vi bodde på ett hotell complex i Tokyo med 3 oika hotell tillsammans. Vi promenerade en dag för att leta gym och kom fram till detta poolområde. Det blev 2 timmar vid poolen ist då gymet var alldels för dyrt. Verkligen värt det för det är så sjukt varmt och ovanligt med pooler tror jag. Det var härligt och jag längtar redan tillbaka...
View of tokyo tower 
Shibuya Crossing. When the lights turn red at this busy junction, they all turn red at the same time in every direction. Traffic stops completely and pedestrians surge into the intersection from all sides, like marbles spilling out of a box.
Tokyo staion
We tried to see the Imperial palace but it was closed when we got there…So this is what we saw when we walked around it..
 
Tokyo är verkligen en jätte stor stad! Önskar vi hunnit se mer men för mig tar det ett litet tag att fatta vart jag är och få ett hum om vad som är känt och värt att se. Tyvärr räckte inte tiden till denna gång med vårat häktiska show schema vi har men är ändå nöjd för vad vi än gör är det en upplevelse här i Japan. Bara att handla och se alla tusentals olika coola saker man inte visste fanns är häftigt. Vem vet man kanske kommer tillbaka en dag!?
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :